Pop-rockové Rádio Bonton, které loni v září uvedlo několik nových profilových pořadů, počátkem ledna razantně omezilo programové schéma. Vedení stanice převzal šéf sesterské Frekvence 1 Miroslav Škoda. Změna licenčních podmínek naznačuje výraznou změnu formátu s příklonem k české a slovenské hudbě. Zda to bude i nadále ve stylu pop-rock zatím není jasné.
Od pop-rocku k Česko-slovenskému pop-rocku?
Rádio Bonton působí na české scéně několik desetiletí. Jde o jednu z nejstarších značek v českém éteru. Nynější působení ale nemá s dřívější érou devadesátých let prakticky nic společného. Mediální skupina Lagardere, která v roce 2005 převzala tehdejší Rádio DJ, uvedla na trh zcela nový produkt pod původním názvem Bonton. Stanice se prvotně zaměřovala na pop-rockovou hudbu, tímto směrem zaměřila i svou komunikaci. V posledních letech se profilovala i jako městské rádio pro Pražany, což komunikovala i níže zobrazená kampaň Bonton vládne Praze.
Nyní by měl Bonton nabrat zcela nový směr. Naznačují to nové licenční podmínky, o nichž jsme vás informovali minulý týden. Změna spočívá v několika klíčových úpravách. Podíl mluveného slova a zpravodajství mírně stoupne, oproti nynějšku o půl procentního bodu. Pokud ale jde o vysílanou hudbu, nastanou citelné změny.
Kampaň Bonton vládne Praze. Ilustrační foto – archiv RadioTV
Současná hudba klesne na polovinu, české a slovenské hity přes padesát procent
Bonton se totiž přeformátuje od stanice vysílající současnou hudbu na stanici, kde už nebudou převažovat díla z posledních deseti let. Nyní je podíl hudby od roku 2000 na úrovni 70 procent vysílacího času, nově to bude 40 procent. Zbylých 50-60 procent by měla vyplnit hudba české a slovenské produkce, není ale specifikováno, z jakého období.
Rádio Bonton se tak patrně vydá podobnou cestou jako kdysi pražské Rádio Hey. To nejprve začalo vysílat stoprocentní podíl české a slovenské hudby, po několika letech ale skladby domácí produkce omezilo. Nyní se specializuje na kombinaci „rock and sport“. Naopak Rádio Bonton původně přinášelo rock-pop, od něhož zřejmě nyní upustí.
Ukázka kampaně Rádia Bonton – „Posranej život“.
Bonton omezil profilové pořady
Z programu už na začátku ledna vymizely prakticky všechny profilové pořady, zůstaly jen moderované bloky. Posluchači Bontonu tak už neuslyší sportovní pořad Střídačka, koncertní hodinovku Bonton Live, lifestylový pořad Trendymánie, nedělní Maloměstskou diskotéku a paradoxně ani Česko-slovenskou sobotu. Rádio Bonton patří do portfolia mediálního domu Lagardere Active, které na českém trhu provozuje i celoplošnou stanici Frekvence 1, multiregionální Evropu 2 a pražské Dance rádio.
PSALI JSME: Živé koncerty bez přerušení, sportovní formát i Trendymánie