Mediální zastupitelství Radiohouse ze skupiny Media Bohemia představilo nové ceníky reklamního prostoru. Velkou část cen zachovává na letošní úrovni. Cenu nejsilnějšího produktu Radiohouse Total navyšuje v primetime průměrně jen o 1,4 %, přitom do něj ale oproti konkurenci nadále zahrnuje i vysílání na všech svých online streamech. Podobně mírné úpravy se dočkají ceny spotů balíků stanic v rámci regionálního vysílání reklamy. Cenu reklamy Rádia Blaník a Rock rádia navyšuje v průměru přibližně o 5 %. Významně navyšuje cenu reklamy v čistě digitálním audiu, ale představí i nový produkt Fajn rádio Cross, který cílí na mladé posluchače a kombinuje audio reklamu na více vysílacích platformách při nízkém CPT.
Zdroj: Radiohouse
Radiohouse novým ceníkem reaguje na vyprodanost reklamního prostoru a připravuje se na nové možnosti obchodování rozhlasového reklamního času v rámci inovací hybridního měření poslechovosti Radioprojekt v příštím roce.
„Zdražení není tak výrazné jako u konkurence či v jiných mediatypech. K navýšení ceny spotů Blaníku a Rock rádia jsme chtěli přistoupit už dříve. Poptávka po reklamě v těchto rádiích letos výrazně roste, jak ze strany národních zadavatelů reklamy, tak ve většině regionů,“ říká Štěpán Ryska, jednatel společnosti Radiohouse. Hitrádia i Fajn rádio si vesměs zachovávají letošní cenu.
„Největší cenovou úpravu jsme udělali v digitální audio reklamě, kde i přes navýšení ceny téměř o polovinu stále nabízíme nejlevnější CPT na trhu, kvůli setrvalému růstu poslechu audio obsahu touto cestou. Dobrou zprávou pro inzerenty je, že online prostor na všech digitálních streamech je stále pevnou součástí nejsilnější kupláže Radiohouse Total, kde navyšuje zásah spotů v průběhu dne až o 10 % a produktu dodává silnou konkurenceschopnost,“ říká Karel Friml, ředitel agenturního obchodu a COO Radiohouse. Radiohouse Total je balík stanic (kupláž) zahrnující všechny zastupované stanice, pro rok 2025 zdražuje cca o 1,37 %. S ohledem na zvýšení cen dílčích stanic se zde dramaticky zvyšuje vnitřní sleva produktu a měřeno cenou za tisíc posluchačů (CPT) nabízí suverénně nejlevnější reklamu v portfoliu Radiohouse.
Novinkou v produktových cenících je balík Fajn rádio Cross, který kombinuje klasickou reklamu analogového vysílání s digitální audio reklamou. Ke každému odvysílanému spotu na všech okruzích Fajn rádia přidává navíc 2 tisíce audio impresí v cílové skupině 12-34 let, vysílané primárně skrze streamy platformy radia.cz. „Technologické inovace v měření poslechovosti a automatizace procesů tento systém vysílání reklamy umožňují. Chceme být mezi prvními, kdo jej standardně a bez velkých nákladů na obsluhu nabízí. Přirozeně zahajujeme u nejmladší cílové skupiny,“ vysvětluje Petr Uchytil, marketingový ředitel Radiohouse.
Z produktového portfolia Radiohouse pro rok 2025 mizí Rádio Čas, naopak přibyla regionální odpojení stanic Rádio Expres FM na východě a západě ČR. Nové vysílače tak Rádio Expres FM posouvají na úroveň nadregionální stanice.