RadioProjekt 2014: Radiožurnál v denní poslechovosti předstihl Frekvenci 1

PRVNÍ INFORMACE Z RADIOPROJEKTU – V dlouhodobém souboji o třetí místo v denní poslechovosti má navrch Česky rozhlas Radiožurnál před Frekvencí 1 ze stáje Lagardere. První okruh Českého rozhlasu pokračuje v kontinuálním růstu, zatímco Frekvence 1 dlouhodobě klesá. V aktuální vlně se ji alespoň povedlo pokles stabilizovat.

cesky-rozhlas-logo-1-651

Frekvence 1 stabilizovala posluchačskou základnu, zatím však neroste

Nejposlouchanějším rádiem v prvním pololetí 2014 je Rádio Impuls, které si denně ladí 1,057 mil. posluchačů a 2,069 mil. posluchačů týdně. Druhá Evropa 2 má 915 tisíc denních posluchačů a 1,742 posluchačů týdně. Na další pozici pokračuje zmíněný dlouhodobý souboj mezi Frekvencí 1 a ČRo Radiožurnál a po letech dochází k optické změně. Radiožurnál totiž v denní poslechovosti předstihl Frekvenci 1 o dvacet tisíc posluchačů. Ještě před rokem měla Frekvence 1 náskok 130 tisíc posluchačů denně.

V týdenní poslechovosti má však Frekvence 1 náskok, rozdíl v její prospěch činí 138 tisíc posluchačů. Statisticky významná změna nastala v poslechovosti Evropy 2, která ztratila 67 tisíc posluchačů týdně a nyní jich má 1,742 mil. Mírně negativní pohyb zaznamenal Impuls (-48 tisíc), i tak se drží nad hranicí 2 miliony posluchačů týdně.

Srovnání denní i týdenní poslechovosti celoplošných rádií

radioprojekt-1-2q-2014-celoplosne-dr-graf-651

radioprojekt-1-2q-2014-celoplosne-wr-graf-651

Regionálním stanicím vévodí BLANÍK, následují Beat a Čas

Regionálním stanicím tradičně vévodí Rádio BLANÍK, jehož týdenní poslechovost se prakticky nezměnila (1,174 mil. posluchačů). Následuje rockové Rádio Beat ze stáje Radio United (451 tisíc týdně), Rádio Čas Radima Pařízka (377 tisíc) a Country rádio (362 tisíc). Pořadí na dalších příčkách ukazuje následující graf.

Srovnání denní i týdenní poslechovosti regionálních rádií

radioprojekt-1-2q-2014-regiony-dr-graf-651

radioprojekt-1-2q-2014-regiony-wr-graf-651

Veškeré údaje čerpáme z měření RadioProjekt, které provádí agentury STEM/MARK a Median. Další podrobnosti přineseme v samostatné analýze.

Autor článku:

Komentáře (2)

    1. juko

      Díky za poznámku, opraveno… píšu to tak ze zvyku :-) JK

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .