RadioProjekt 2015: Frekvence 1 dotáhla Radiožurnál, Impuls ztratil část publika

PRVNÍ INFORMACE Z RADIOPROJEKTUDOPLNĚNO 17:00: V dlouhodobém souboji o třetí místo v denní poslechovosti se Frekvence 1 vyrovnala Radiožurnálu jak v denní, tak prakticky i v týdenní poslechovosti. V čele žebříčku ztratilo Rádio Impuls, stále má však významný náskok.

internet-reklama-651

Impuls po dlouhé době klesl pod 2 miliony posluchačů týdně

Nejposlouchanějším rádiem v rámci čtvrtého kvartálu 2014 a prvního kvartálu 2015 je Rádio Impuls, které si ladí 1,008 mil. posluchačů denně a 1,964 mil. posluchačů týdně. Z jeho pohledu jde o úbytek posluchačů, jelikož meziročně ztratilo 64 tisíc posluchačů denně a dokonce až 153 tisíc týdně. Realizátor RadioProjektu označil tuto změnu za statisticky významnou.

Druhá Evropa 2 má 913 tisíc denních posluchačů a 1,667 posluchačů týdně. I v jejím případě jde o významný meziroční pokles, jelikož touto dobou před rokem měla přes 1,8 milionu týdenních posluchačů. V rámci poslední vlny byl však její pokles mírný, zaznamenala úbytek 30 tisíc posluchačů týdně. V denní poslechovosti se její hodnota nemění, formálně zaznamenává nárůst 12 tisíc posluchačů.

Frekvence 1 se po stabilizaci dotáhla na Radiožurnál

Na další pozici pokračuje dlouhodobý souboj mezi Frekvencí 1 a ČRo Radiožurnál. Managementu F1 se konečně povedlo zastavit dlouhodobý pokles a dotáhnout se na Radiožurnál jak v denní, tak i týdenní poslechovosti. Na druhou stranu je potřeba dodat, že v tomto případě nejde o statisticky významnou změnu a obě stanice byly u sebe už v předchozí vlně.

Nyní má Frekvence 1 hodnotu 852 tisíc denních posluchačů a 1,536 mil. týdenních posluchačů. Radiožurnál dosáhl v prvním případě úplně stejnou hodnotu 852 tisíc, v týdenní poslechovosti má 1,538 mil. posluchačů. I z tohoto výsledku je vidět, že obě stanice jsou na stejných hodnotách.

radioprojekt-4q2014-1q2015-dr-celoplosne-graf-651

radioprojekt-4q2014-1q2015-wr-celoplosne-graf-651

Regionálním stanicím vévodí BLANÍK, následují Country, Beat a Čas

Regionálním stanicím tradičně vévodí Rádio BLANÍK, jehož poslechovost v rámci poslední vlny zaznamenala nevýznamný pokles. Denně poslouchá BLANÍK 578 tisíc lidí, týdně je to rovných 1,1 mil. Na druhé příčce se prohodily dvě stanice ze stáje Radio United. Druhé místo nyní okupuje Country rádio (263 tisíc denne, 517 tisíc týdně), na trojku spadlo rockové Radio Beat, které ztrácelo jak v denní, tak v týdenní poslechovosti. Nyní má 238 tisíc posluchačů denně a 459 tisíc posluchačů týdně. Pro srovnání uvádíme, že v předchozí vlně atakovalo půlmilionovou hranici.

Poslechovost dalšího v pořadí Radia Čas je stabilní – 190 tisíc denně, 350 tisíc týdně. Pořadí na dalších příčkách ukazuje následující graf.

radioprojekt-4q2014-1q2015-dr-regionalne-graf-651

radioprojekt-4q2014-1q2015-wr-regionalne-graf-651

Mediazastupitelství RADIOHOUSE si udržuje nadpoloviční podíl na trhu

Z pohledu mediazastupitelství je tradiční jedničkou na trhu RADIOHOUSE, společný podnik skupin MMS a Lagardere, který si drží podíl 51,7 %. Týdně si některé z jeho rádií naladí 5 371 000 posluchačů, denně pak 3 512 000 lidí. Nejsilnější produkt RADIOHOUSE TOTAL si každý týden naladí 72 % rozhlasové populace. „Robustní portfolio 59 rádií nám dává vysokou stabilitu výsledků poslechovosti našich produktů. Případné poklesy některého individuálního rádia kompenzují nárůsty jiného. Jsem rád, že zadavatelům reklamy tak naše produkty významně snižují riziko jejich mediálních investic,“ vysvětluje ředitel RADIOHOUSE Michal Beran.

Český rozhlas má se svými stanicemi podíl 23,1 % a Radio United získalo rovněž 23,1 % trhu. Na stanice „ostatní a nezastupované“ připadá 2,2 %. Veškeré údaje čerpáme z měření RadioProjekt, které provádí agentury STEM/MARK a Median.

Další podrobnosti přineseme v samostatné analýze.

Autor článku:

Komentáře (1)

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .