Český rozhlas Radiožurnál získal v aktuální vlně průzkumu RadioProjekt 2Q-3Q/2016 nové posluchače v denní i týdenní poslechovosti. Hlavní veřejnoprávní okruh poslouchá 862 tisíc lidí denně a 1,5 mil. týdně. Nejposlouchanější Rádio Impuls má 969 tisíc posluchačů denně a 1,88 mil. týdně.
Denní poslech Impulsu je stabilní, v týdenním mírně klesá
Impuls si tradičně drží vedoucí pozici. Denní počet posluchačů sice nepřekročil milionovou hranici, ale denní poslechovost této stanice je stabilní. V týdenních hodnotách zaznamenal Impuls určitý pokles pod hranici 1,9 milionu posluchačů.
Frekvence 1 se v předchozích vlnách průzkumu dotáhla na Evropu 2. Bitva mezi dvěma nejsilnějšími značkami mediálního domu Lagardere symbolicky pokračuje. V týdenní poslechovosti patří druhá příčka rádiu Evropa 2 s 1,6 mil. posluchačů, zatímco Frekvence 1 je na hodnotě 1,53 mil. V denním vyjádření se víc daří Frekvenci 1, jež má 872 tisíc posluchačů, zatímco Evropa 2 je na hodnotě 835 tisíc. Pro mediální skupinu Lagardere jde o úspěch v obou případech, jelikož má ve svém portfoliu trhovou dvojku i trojku.
Nejposlouchanější regionální stanice Rádio BLANÍK má 601 tisíc posluchačů denně a 1,086 mil. posluchačů týdně. Dvojka Českého rozhlasu je na hodnotě 361 tisíc denně a 565 tisíc týdně. Okruh ČRo Vltava denně poslouchá 46 tisíc lidí, ale týdně si program naladí až 141 tisíc posluchačů.
Stanice mluveného slova ČRo Plus je v denní poslechovosti před Vltavou (55 tisíc), v týdenní poslechovosti si mluvené slovo naladí 83 tisíc lidí. Soukromá publicistická stanice ZET má 21 tisíc posluchačů denně a 48 tisíc týdně.
Rock Radio nabírá nové posluchače
Regionálním stanicím tradičně vévodí už zmíněné Rádio BLANÍK, které bylo v prezentaci výsledků přidruženo k „celoplošným stanicím“, byť je ve skutečnosti nadregionální. BLANÍK poslouchá 601 tisíc lidí denně. Country je na úrovni 235 tisíc, rockový BEAT má 211 tisíc posluchačů denně. Radio ČAS má 134 tisíc posluchačů denně.
Skokanem v denní i týdenní poslechovosti je síť Rock Radio. Nabrala 47 tisíc nových posluchačů a nyní ji poslouchá 132 tisíc lidí denně a 234 tisíc týdně. Regionálním stanicím Českého rozhlasu dlouhodobě kraluje studio v Brně, které poslouchá zhruba 108 tisíc lidí.
Tržní podíl mediazastupitelství
Z pohledu mediazastupitelství je nejsilnější značkou RADIOHOUSE, společný podnik skupin MMS/Media Bohemia a RRM/Lagardere, jehož tržní podíl se pohybuje na hodnotě 51 %. Tato hodnota vznikla součtem podílu MMS ve výši 31,2% a RRM (19,8%). Český rozhlas má se svými stanicemi podíl 23,1 % a mediazastupitelství Radio United Services získalo podíl 23,8 % trhu.