Výsledky průzkumu poslechovosti rádií RadioProjekt pro čtvrtý kvartál 2016 a první kvartál 2017 nepřinesly výraznější změny. Tradične vede Rádio Impuls, nyní má 990 tisíc posluchačů denně a 1,871 mil. posluchačů týdně. Dvojkou je Evropa 2, trojkou Frekvence 1 a na čtvrté příčce Radiožurnál. Rozdíl mezi Frekvenci 1 a Radiožurnálem je i nadále velmi těsný, dělí je pouhých 6 tisíc posluchačů denně a 9 tisíc týdně.
Impuls má i nadále pohodlný náskok
Lídr trhu Rádio Impuls má i nadále pohodlný náskok. V denní poslechovosti stále atakuje milionovou hranici, má 990 tisíc posluchačů denně, a v posledních 7 dnech si jej alespoň jednou naladilo 1871 tisíc lidí.
Evropa 2 na druhé příčce je na hodnotě 841 tisíc denně a 1559 tisíc týdně, třetí Frekvence 1 má 814 tisíc posluchačů denně a 1442 tisíc týdně. V podílu na trhu je ale Frekvence 1 na druhé příčce těsně nad 10 procenty, vedoucí Impuls má 12,4%.
Český rozhlas Radiožurnál na čtvrtém místě má v průzkumu hodnotu 808 tisíc posluchačů denně a 1433 tisíc týdně.
Televize Discovery a Eurosport zatím ze Skylinku nezmizely
Diváci největší české a slovenské satelitní platformy Skylink mají zatím k dispozici všechny doposud dostupné programy značek Discovery a Eurosport. Z některých evropských kabelových systémů ale přece jen zmizí.
....Mezi 5 nejposlouchanějších stanic se tradičně řadí i Rádio BLANÍK, které je nejsilnějším regionálním rádiem v zemi. Jeho denní poslechovost se prakticky nezměnila, je na úrovni 584 tisíc posluchačů, týdenní atakuje milionovou hranici (986 tisíc).
Z dalších celoplošných stanic následuje Český rozhlas Dvojka s 353 tisíc posluchači denně a 565 tisíc týdně. Nové posluchače nabralo rádio ČRo Plus (73 tisíc denně a 119 tisíc týdně).
Poslechovost ČRo Vltava zůstává na 41 tisíc denně a 146 tisíc týdně. Publicistickému Radiu ZET se zatím nedaří pokořit hranici 20 tisíc posluchačů denně, momentálně jich má 14 tisíc, v týdenní poslechovosti je mírně pod hranicí 50 tisíc.
Digitální stanice Českého rozhlasu setrvávají na hodnotách pod 10 tisíc posluchačů denně. V jejich případě tedy uvádíme pouze souhrnnou týdenní poslechovost. Rádio Junior má 26 tisíc poslucharů, ČRo Radio Wave má 25 tisíc, D-Dur oslovuje 11 tisíc a nejmladší hudební kanál ČRo Jazz má 9 tisíc posluchačů týdně.
Síť rádií KISS už je sjednocená, v centrálním programu i Ruda z Ostravy
Regionální stanice rozhlasové sítě KISS se připojily k centrálnímu programu. V rámci dopoledního vysílání se nově objevuje i herec a moderátor Michal Kavalčík alias Ruda z Ostravy, jenž dlouhodobě vysílal na Frekvenci 1.
....Z regionálních rádií znatelně posilují Hitrádia Orion a City
Mezi regionálními stanicemi je tradičně nejposlouchanější Rádio BLANÍK s 584 tisíci posluchači denně a 986 tisíci týdně. Rockové Radio BEAT obhájilo svůj nedávný zisk a nyní je na úrovni 257 tisíc posluchačů denně a 482 tisíc týdně. Následuje Country rádio (236 tisíc denně/442 tisíc týdně). Síť Fajn radio má nyní souhrnně 179 tisíc posluchačů denně a 318 tisíc týdně.
Rádio ČAS překročilo hranici 140 tisíc posluchačů denně o dva tisíce, týdně má 285 tisíc. Největší přírustek mezi regionálními stanicemi získalo Hitrádio Orion (+15 tisíc na 133 tisíc denně a 240 tisíc týdně). Český rozhlas Brno získal 11 tisíc denních posluchačů na 120 tisíc denně a 194 tisíc týdně. Síť Rock Radio je nyní na úrovni 118 tisíc denně a 242 tisíc týdně.
Pražské CITY 93.7 bude mít nový zvukový obal i vizuální styl. Mění se na Hitrádio City 93.7
Rebranding Hitrádia City 93.7 odstartuje zvláštním vysíláním na 1.máje. Bude podpořen hrou Poslouchám Hitrádio City 93.7FM, v rámci které budou posluchači soutěžit o 250.000,-Kč. Rebranding rozšíří pokrytí rodiny Hitrádií o klíčový pražský trh.
....Nový plnohodnotný člen rodiny Hitrádií, pražské Hitrádio City si připsalo 10 tisíc nových posluchačů a pokořilo psychologickou hranici 100 tisíc. Nyní poslouchá City 104 tisíc lidí denně a 183 tisíc týdně. Obdobným počtem posluchačů se může pochlubit jihomoravský, Krokodýl (+11 tisíc na 104 tisíc denně a 191 tisíc týdně). Rádio Černá hora získalo 5 tisíc nových denních posluchačů, nyní jich má 80 tisíc denně a 172 tisíc týdně.
Tržní podíly jednotlivých mediazastupitelství
Z pohledu mediazastupitelství je nejsilnější značkou RADIOHOUSE, společný podnik skupin MMS/Media Bohemia a RRM/Lagardere, jehož tržní podíl se pohybuje na hodnotě 50 %. Český rozhlas má se svými stanicemi podíl 22,2 % a mediazastupitelství Radio United Services získalo podíl 25,7 % trhu.
Veškeré údaje čerpáme z měření RadioProjekt, které provádí agentury STEM/MARK a Median.