RadioProjekt 2017-2018: Radiožurnál se dostal už na druhé místo v celkové poslechovosti

Český rozhlas, okruh Radiožurnál zaznamenal nejvyšší nárůst v denní i týdenní poslechovosti a dostal se na druhou příčku v celkovém pořadí rozhlasových stanic. Vyplývá to z nejnovějšího vydání průzkumu RadioProjekt, který kvartálně mapuje poslechovost rozhlasových stanic.

Ilustrační foto Shutterstock.com

Ilustrační foto Shutterstock.com

Průzkum RadioProjekt pro čtvrtý kvartál roku 2017 a první kvartál 2018 přinesl výborné zprávy pro Rádio Impuls i Český rozhlas Radiožurnál. Impuls překročil hranici 2 milionů posluchačů týdně. Radiožurnál zaznamenal nejvyšší nárůst v denní i týdenní poslechovosti a dostal se na druhou příčku v celkovém pořadí.

Celoplošné stanice

Rádio Impuls nyní poslouchá 2,014 mil. lidí týdně a 1,037 mil. denně. Na druhou příčku se překvapivě dostal ČRo Radiožurnál, který získal 62 tisíc nových posluchačů denně a 118 tisíc posluchačů týdně. Momentálně má 1,609 mil. posluchačů týdně a 908 tisíc posluchačů denně, díky čemuž je poprvé v historii samostatného rádiového měření druhý.

Růst v obou kategoriích zaznamenala i třetí celoplošná stanice v pořadí – Evropa 2. Nově má 886 tisíc posluchačů denně a 1578 tisíc posluchačů týdně. Frekvence 1 obsadila čtvrtou příčku, nyní má 795 tisíc posluchačů denně a 1502 tisíc týdně.

Český rozhlas Dvojka má 301 tisíc posluchačů denně a 481 tisíc týdně.

Stanice mluveného slova ČRo Plus rostla v denní i týdenní poslechovosti (76 tisíc denně a 131 tisíc týdně), ČRo Vltava má 50 tisíc denně a 146 tisíc týdně. Soukromá publicistická stanice ZET má 7 tisíc posluchačů denně a 26 tisíc týdně.

Digitální stanice ČRo D-Dur obhájila svou týdenní poslechovost 23 tisíc, díky čemuž je nejposlouchanější mezi stanicemi mimo FM pásma. ČRo Wave má 21 tisíc posluchačů, ČRo Junior má 17 tisíc a ČRo Jazz 6 tisíc posluchačů týdně.

Nadregionální a regionální stanice

V čele této kategorie nadregionálních stanic jsou tradičně dvě rodiny rádií skupiny Media Bohemia – Rádio BLANÍK a Hitrádio. Rodina stanic BLANÍK má 575 tisíc posluchačů denně, Hitrádia poslouchá 565 tisíc lidí denně.

Nejsilnější značkou skupiny Media Club (původně Radio United) je KISS. Ta je momentálně pod hranicí 300 tisíc posluchačů denně a ještě hledá svou novou posluchačskou základnu. U KISS rádií dochází k očekávané obměně posluchačů poté co značka přešla pod centrální program vysílaný z Prahy. V únorovém výstupu RadioProjektu ztratila značka KISS 28 tisíc posluchačů denně, v týdenním až 63 tisíc. V nynějším květnovém vydání průzkumu ztratila dalších 35 tisíc posluchačů denně.

Ztráty KISSu i nadále kompenzují zisky rockové Rádio BEAT, které rovněž patří skupině Radio United/Media Club. BEAT získal 18 tisíc nových denních posluchačů má nyní 273 tisíc denních posluchačů. Díky tomu je BEAT i nadále před sesterským Country rádiem, které má momentálně 210 tisíc posluchačů denně a zestupný trend.

Následuje Fajn rádio (155 tisíc denně), Rádio ČAS (127 tisíc denně) a Rock Radio (113 tisíc denně).

V čele regionálních rádií je Český rozhlas Brno (115 tisíc denně) před Rádiem Krokodýl (92 tisíc) a Rádiem Helax (76 tisíc). Čtvrtou příčku obsadilo Rádio Haná (Skyrock) – 76 tisíc denně, dále Černá Hora (75 tisíc), Signál Rádio (56 tisíc), ČAS Rock (55 tisíc), Český rozhlas Ostrava (50 tisíc). Další regionální stanice – s výjimkou vybraných členských stanic nadregionálních sítí – jsou pod hranicí 50 tisíc posluchačů denně.

Poznámka: Veškeré údaje čerpáme z měření RadioProjekt, které provádí agentury STEM/MARK a Median.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .