DOPLNĚNO – Výsledky průzkumu RadioProjekt pro třetí a čtvrtý kvartál roku 2017 nepřinesly výraznější změny v čele nejposlouchanějších stanic. Čtyři nejposlouchanější stanice mírně posílily v počtu posluchačů. Pořadí na předních příčkách to neovlivnilo.
Poznámka: Článek jsme doplnili o týdenní poslechovost jednotlivých rádií.
Celoplošné stanice
Rádio Impuls nyní poslouchá 1,028 mil. lidí denně a znovu překročilo hranici 1,9 mil. posluchačů týdně. Tato značka si dlouhodobě udržuje komfortní náskok před druhou Evropou 2 a ještě navýšila svůj náskok o 23 tisíc nových posluchačů denně, resp. 46 tisíc týdně.
Evropa 2 má 860 tisíc denně a 1,528 mil. lidí týdně, Frekvence 1 rostla v týdenní poslechovosti. Získala 63 tisíc nových posluchačů a obsadila třetí příčku před Českým rozhlasem Radiožurnál, nyní má 1491 tisíc posluchačů týdně.
Radiožurnál ale uhájil třetí místo v denní poslechovosti, má přibližně 846 tisíc lidí, zatímco denní poslechovost Frekvence 1 je stabilní a činí 818 tisíc posluchači.
Český rozhlas Dvojka má 293 tisíc posluchačů denně a 501 tisíc týdně.
Stanice mluveného slova ČRo Plus potvrdila svou pozici, její poslechovost je stabilní (65 tisíc denně a 110 tisíc týdně), ČRo Vltava si udržuje 45 tisíc denně a 134 tisíc týdně. Soukromá publicistická stanice ZET má 9 tisíc posluchačů denně a 30 tisíc týdně.
Překvapením je digitální stanice ČRo D-Dur, která má 12 tisíc posluchačů denně a v týdenním poslechu 23 tisíc, díky čemuž je nejposlouchanější mezi stanicemi mimo FM pásma, ale pouze v denní poslechovosti. Z pohledu týdenních dat je poslouchanější stanice ČRo Wave s 26 tisíci posluchači.
Nadregionální stanice
Novinkou roku 2017 v rámci RadioProjektu bylo zavedení skupiny „nadregionálních stanic“. Zástupci výzkumu se rozhodli zařadit do této kategorie rozhlasové sítě, které působí v různých regionech pod jednotnou značkou.
V čele této kategorie jsou tradičně dvě rodiny rádií skupiny Media Bohemia – Hitrádio a Rádio BLANÍK. Hitrádia poslouchá 594 tisíc lidí denně a 1064 tisíc týdně. Rodina stanic BLANÍK má 569 tisíc lidí denně a 1026 tisíc týdně.
Hitrádio City 93,7 FM slaví 25 let v Praze velkolepou soutěží
Prvního února 1993 se úderem sedmé hodiny ranní objevila v pražského éteru na kmitočtu 93,7 FM zcela nová rozhlasová stanice radio City. Úplně první skladbou byla speciální úprava hitu Radio Gaga skupiny Queen.
....Nejsilnější značkou skupiny Radio United je KISS se 333 tisíci posluchači denně a 632 tisíci týdně navzdory tomu, že v obou ukazatelích zaznamenala pokles. V denním vyjádření ztratila 28 tisíc posluchačů, v týdenním až 63 tisíc. Vývoj může souviset s přechodem původně regionálních studií KISS na centrální vysílání z Prahy.
Ztráty KISSu částečně kompenzují zisky rockové Rádio BEAT, které rovněž patří skupině Radio United. BEAT má nyní 255 tisíc denních posluchačů a 478 tisíc týdně. V tomto případě získal 23 tisíc nových denních posluchačů a 44 tisíc týdenních. Díky tomu se BEAT dostal před sesterské Country rádio, jenž ztratilo 28 tisíc denních posluchačů a nyní jich má 223 tisíc denně a 450 tisíc týdně.
Dále následuje Fajn rádio (158 tisíc denně/311 tisíc týdně), Rádio ČAS (143/275) a Rock Radio (114/213). Zajímavé je, že Rock Rádio je vedle BEATu jedinou stanicí, která získala nové posluchače jak v denním, tak týdenním vyjádření.
A pohled mezi regionální stanice naznačuje, že rostou i regionální rockové značky Haná/SKYROCK a Radio ČAS Rock. Popularita rockové muziky tak roste ve všech podobách.
Regionální stanice
Změnilo se i pořadí u regionálních rádií. V čele je nyní Český rozhlas Brno (122 tisíc denně/200 tisíc týdně) před Rádiem Krokodýl (92/194) a Rádiem Černá Hora (79/175). Na čtvrtou příčku se dostal severomoravský Helax (78/143), jenž získal až 20 tisíc nových posluchačů týdně.
Následuje Haná SKYROCK se 73 tisíci posluchači denně, případně 134 tisíci týdně, kde je rovněž znatelný růst jak v denní, tak i v týdenní poslechovosti. Následuje Signál rádio (58 tisíc denně/126 tisíc týdně), dále Rádio Petrov (48/100), Český rozhlas Ostrava (49/85), Rádio ČAS ROCK (48 tisíc denně) a Radio Contact Liberec.
Poznámka: Veškeré údaje čerpáme z měření RadioProjekt, které provádí agentury STEM/MARK a Median.