Výsledky průzkumu RadioProjekt pro druhý a třetí kvartál 2017 nepřinesly výraznější změny v čele nejposlouchanějších stanic. ČRo Radiožurnál si udržel třetí místo před Frekvencí 1. I nadále vede Rádio Impuls před Evropou 2.
Celoplošné stanice
Impuls nyní poslouchá 1,886 mil. lidí týdně a těsně nad 1 milion denně. Tato značka si dlouhodobě udržuje komfortní náskok před konkurencí. Evropa 2 na druhém místě má 1,577 mil. posluchačů týdně a 858 tisíc denně.
Frekvence 1 si připsala 18 tisíc posluchačů v týdenní poslechovosti a celkově ji poslouchá 1,446 mil. lidí. Posluchačskou základnu si však rozšířil i ČRo Radiožurnál, jehož týdenní hodnota je těsně pod hranici 1,5 milionu a díky tomu si třetí příčku udržel.
Český rozhlas Dvojka má 523 tisíc posluchačů týdně a 306 tisíc denně. Ve srovnání s minulým průzkumem však ztratil 20 tisíc posluchačů týdně a dokonce 36 tisíc denně. ČRo Vltava má 140 tisíc týdně a 47 tisíc denně. O něco poslouchanější v denní poslechovosti je ČRo Plus (67 tisíc), týdenně má 108 tisíc posluchačů. Soukromá stanice mluveného slova ZET má 31 tisíc týdenních a 6 tisíc denních posluchačů.
HBO o víkendu vysílá zdarma, nabídne premiéru původního seriálu Až po uši
Prémiový filmový a seriálový kanál značky HBO otevře o víkendu své vysílání pro většinu abonentů kabelových a satelitních operátorů. Volné vysílání souvisí s premiérou druhé řady původního seriálu Až po uši.
....Nadregionální stanice
Novinkou letošního roku v rámci RadioProjektu je zavedení skupiny „nadregionálních stanic“. Zástupci výzkumu se rozhodli zařadit do této kategorie rozhlasové sítě, které působí v různých regionech pod jednou značkou.
V čele této kategorie jsou dvě rodiny rádií skupiny Media Bohemia, přičemž obě překročily milionovou hranici týdenních posluchačů. Hitrádia poslouchá 1,079 mil. posluchačů týdně a 615 tisíc denně. Rodina stanic BLANÍK má 1,023 mil. posluchačů týdně a 581 tisíc denně.
S výrazným odstupem následují tři značky skupiny Radio United – konkrétně KISS (695 tisíc týdně, 361 tisíc denně), Country rádio (457 tisíc týdně, 250 tisíc denně), BEAT (433 tisíc týdně, 232 tisíc denně).
Dále následuje Fajn rádio (320 tisíc týdně, 166 tisíc denně), Čas radio (280 tisíc týdně, 150 tisíc denně) a Rock Radio (196 tisíc týdně a 106 tisíc denně).
Dance rádio mění vizuální identitu, na nové dramaturgii se podílí DJ Roxtar
Dance rádio prošlo v průběhu října a listopadu řadou změn. Proměnila se zejména hudební skladba, která reflektuje aktuální trendy na elektronické taneční scéně a změn se dočkala i vizuální podoba včetně loga.
....Regionální stanice
Díky vytvoření samostatné kategorie nadregionálních stanic se změnilo i pořadí u regionálních rádií. Těm nyní vévodí jihomoravský Krokodýl (212 tisíc týdně, 101 tisíc denně), následuje kdysi neohrožené brněnské studio Českého rozhlasu (190/116), Rádio Černá Hora (168/77), středočeské Signál rádio (126/53), ostravský HELAX (123/66), olomoucká Haná SkyRock (113/54).
V dalším pořadí následuje Rádio Petrov (101/47), Contact Liberec (90/43), studio ČRo Plzeň (87/43) a ČRo České Budějovice (82/53).
Podíly rádiových zastupitelství
Z pohledu mediazastupitelství je nejsilnější značkou RADIOHOUSE, společný podnik skupin MMS/Media Bohemia a RRM/Lagardere, jehož tržní podíl překročil 51 procent. Český rozhlas má se svými stanicemi podíl 21,7 % a mediazastupitelství Radio United Services získalo podíl 25,3 % trhu. Ostatní, případně nezastupované stanice mají podíl 1,9 %.
Veškeré údaje čerpáme z měření RadioProjekt, které provádí agentury STEM/MARK a Median.