Průzkum rozhlasového trhu RadioProjekt od agentur Median a STEM/MARK přinesl poměrně překvapivé výsledky. Nejnovější vlna reflektuje poslechovost za 4. kvartál 2018 a 1. kvartál 2019. Významné ztráty v týdenní poslechovosti zaznamenaly celoplošky Rádio Impuls, Frekvence 1 i Český rozhlas Radiožurnál.
Polepšila si ČRo Dvojka, ČRo Vltava i ČRo Plus. Radost mohou mít i v nadregionálních rádiích – důvod ke spokojenosti má tým Rádia BLANÍK i KISS Radio.
Přinášíme přehled hodnot průzkumu RadioProjekt pro čtvrtý kvartál 2018 a první kvartál 2019, jde o šestiměsíční klouzavé období.
Celoplošné stanice
Rádio Impuls, Frekvence 1 a Český rozhlas Radiožurnál – to je pořadí celoplošných stanic podle počtu „odchozích“ týdenních posluchačů.
Impuls mohl překonat hranici 2 miliony lidí týdně, nakonec klesl na hodnotu 1,872 mil. posluchačů, což představuje ztrátu 103 tisíc lidí týdně. V denní poslechovosti ovšem úbytek nebyl tak výrazný, lídr trhu se drží nad milionovou hranicí na hodnotě 1036 tisíc posluchačů denně.
Frekvence 1 zaznamenala pokles o 89 tisíc posluchačů týdně na 1263 tisíc. V jejím případě je statisticky významný i pokles v denní poslechovosti, kde přišla o 45 tisíc posluchačů a klesla pod hranici 700 tisíc denně.
Nová situace není moc přiznivá ani pro Český rozhlas Radiožurnál, který ztratil 82 tisíc posluchačů týdně a přišel o druhou příčku v celkové poslechovosti na úkor Evropy 2. Ta je na hodnotě 1561 tisíc týdně, rozhlas má 1541 tisíc. V denní poslechovosti ovšem Radiožurnál zůstal nad hranicí 880 tisíc posluchačů.
Povzbudivá čsla zaznamenal okruh ČRo Dvojka, jde o signifikantní nárůst jak v týdenní, tak v denní poslechovosti. Nově má 522 tisíc posluchačů týdně (+42 tis) a 326 tisíc denně (+38 tis). V pořadí týdenní poslechovosti následuje ČRo Vltava (+17 na 173 tis), ČRo Plus (+21 na 165 tis) a pět digitálních okruhů rozhlasu.
Okruh Radiožurnál Sport je přínosem pro posluchače zejména díky internetu
Český rozhlas při příležitosti MS v hokeji oprášil myšlenku svého čistě sportovního a reportážního okruhu Radiožurnál Sport. Jeho hlavním účelem je propagace digitálního rozhlasového vysílání, nicméně program je přirozeně dostupný i přes internet.
....Nadregionální stanice
Nejvýznamnější události loňského podzimu bylo začlenění východočeského rádia Černá Hora do sítě Hitrádií. Následně na to navázalo i sloučení s Hitrádiem Magic. Síť Hitrádio je nyní nejposlouchanější značkou v kategorii multiregionálních stanic a nejnovější průzkum potvrdil tuto pozici. Hitrádia denně poslouchá 664 tisíc lidí, týdenní hodnota činí 1188 tisíc posluchačů.
Velký důvod k radosti má Rádio BLANÍK, které získalo 47 tisíc týdenních posluchačů a pokořilo milionovou hranici. Nyní jich má 1038 tisíc. Následuje síť KISS rádio, která získala 50 tisíc nových posluchačů a nyní jich má 656 tisíc. Obě sítě stouply i v denní poslechovosti.
Classic-rockové Rádio BEAT rovněž mírně stouplo na 484 tisíc posluchačů týdně. Díky tomu si prohodilo pozice s Country rádiem, které ztratilo 31 tisíc posluchačů a nyní jich má 447 tisíc. Country však stoupalo v předchozích dvou vlnách.
Síť FAJN RADIO má 359 tisíc posluchačů týdně (+20 tis), Rock rádio je na hodnotě 240 tisíc (+19 tis) a Rádio ČAS má 209 tisíc (+23 tis).
Narozeninový koncert Rádia BLANÍK na Konopišti je beznadějně vyprodaný
Rádio BLANÍK každoročně organizuje narozeninový megakoncert na Konopišti. Letošní akce se uskuteční už za čtyři týdny. Pořadatelé hlásí, že koncert je už nyní beznadějně vyprodaný. Poslední volné vstupenky lze vyhrát ve vysílání.
....Regionální stanice
Pro úplnost uvádíme i hodnoty vybraných regionálních rádií. Jihomoravský Krokodýl atakuje hranici 200 tisíc posluchačů týdně, zatím ji však nepřekročil. ČRo Brno má 160 tisíc posluchačů, severomoravský HELAX je nad hranicí 130 tisíc. Signál rádio je stabilní na 125 tisíc posluchačích, Haná SKYROCK je těsně pod hranicí 120 tisíc.
Dále následují: Contact Liberec a Petrov jižní Morava (91 tisíc), RockMAX (90 tisíc), ČAS Rock (82 tisíc) a duchovní Rádio Proglas (78 tisíc).
U regionálních stanic uvádíme pouze týdenní hodnoty poslechovosti.
Poznámka: Veškeré údaje čerpáme z veřejně dostupných výstupů z měření RadioProjekt, které provádí agentury STEM/MARK a Median.
Google avizuje spuštění YouTube Music a YouTube Premium v ČR
Videoportál YouTube z dílny Google konečně přichází se službou YouTube Music a YouTube Premium i do České republiky. I čeští uživatelé tak dostanou možnost poslouchat hudbu z YouTube v pozadí a nepřerušovanou reklamami.
....