RadioProjekt IV.Q’12+I.Q’13: Rádio Krokodýl narostlo meziročně o více než čtvrtinu, ladí jej 232 tisíc lidí týdně

radioprojekt_perex

ANALÝZA TÝDENNÍ POSLECHOVOSTI – Rádio Impuls si alespoň jednou týdně naladí 2,1 milionu posluchačů ve věku 12-79 let. Frekvence 1 s výsledkem 1,888 milionu posluchačů se sice dotahuje, přesto odstup mezi oběma médii je stále přes 200 tisíc posluchačů. Vyplývá to z průzkumu poslechovosti RadioProjekt IV. Q 2012 + I.Q.2013, který pro RS SKMO zpracoval STEM/MARK a Median.

V této vlně RadioProjektu bylo dotazováno zhruba 15 tisíc náhodně vybraných respondentů. Věková struktura vzorku se pohybuje v rozmezí 12-79 let ve sledovaném období říjen 2012 – březen 2013.

Všechna následující data udávají počet posluchačů v tisících, jedná se o týdenní ukazatel poslechovost, tedy počet posluchačů, kteří danou stanici naladili aspoň jednou během týdne. V článku jsou uvedena výhradně čísla z celostátního pohledu. V článku se věnujeme jen zásadním posunům, kompletní výsledky přikládáme v přiloženém dokumentu.

Celoplošné rozhlasové stanice

Přední příčky nevykazují žádné směrodatné posuny v poslechovosti, jedničkou na českém trhu zůstává po šestadvacáté v pořadí Rádio Impuls (2 100 / -45 / +28) a výsledky nenaznačují žádnou změnu. Na první pohled vypadá pokles 45 tisíc jako výraznější, přesto u rádia s poslechovostí nad dva miliony se stále jedná o statistickou odchylku. Stanice tak má stabilní poslechovost.

Dvojkou zůstává Frekvence 1 (1 888 / +13 / +55), stanice meziročně mírně roste. Rádio se pochlubilo vítězství v Jihomoravském a Moravskoslezském, dominuje pak ve středně velkých městech. Z výsledků poslechovosti podle tiskové zprávy rádia vyplývá, že „Frekvence 1 je jasným příkladem toho, že rádio se neposlouchá pouze v autě – asi půl milionu lidí denně si Frekvenci 1 naladí doma při volnočasových aktivitách.“ Ředitel rádia Frekvence 1 Miroslav Škoda navíc dodává: „Tato výjimečnost Frekvence 1 je daná obsahem – program stojí na zábavných pořadech, což je na FM trhu ojedinělé. Nefunguje jen jako hudební kulisa, ale především jako společník. Je posluchačům partnerem, mohou s ní interagovat, komunikovat, bavit se. Což vítají hlavně zadavatelé marketingové komunikace, ale vyhovuje to i značné části publika.“ Obchodní ředitel RRM Martin Nováček doplňuje, že zajímavým příkladem pro zadavatele reklamy může být Sportbar Diany Kobzanové: „Nejenže zlepšuje výsledky poslechovosti, ale ukazuje se i jako zajímavá platforma pro stále více sportovních značek.

CRo - Radio Cesko - studio2 - velkyilustrační fotografie, zdroj: Český rozhlas

Evropa 2 (1 841 / +41 / +35) zůstává za svým sesterským rádiem jen v těsném závěsu, jedničkou je v Praze, Karlovarské a Libereckém kraji, navíc se jí daří v největších městech nad 100 tisíc. „Jsem nadšená, že Evropa 2 postupně krok za krokem zvyšuje svou poslechovost. Neustále jsme číslem jedna u mladých lidí. Je to dáno tím, že se snažíme připravovat neotřelé koncepty pro naše posluchače i nad rámec vysílání. Ať už jde o letošní road show s obměněným týmem, nové DJ´s v Dance eXXtravaganza a nebo hudební ceny Evropy 2. Věřím, že je stejně potěší další připravované projekty, jako je Dance eXXtravaganza Live v pražském klubu Retro Music Hall, či páteční blok Letní party s Pavlem Cejnarem. Největším dárkem, předpokládám, však bude soutěž o pobyt na party ostrově Ibiza ve společnosti našich hvězd pro čtyřicet posluchačů,“ komentuje aktuální výsledky rádia Evropa 2 jeho ředitelka Jitka Fürst. Stále více mladých posluchačů vyhledává stanici po 18. hodině, podle tiskové zprávy stanice „nahrazuje televizní zábavu“, v této době je Evropa 2 lídrem rozhlasového trhu.

ČRo Radiožurnál (1 352 / -26 / +153) se postaral o největší absolutní meziroční nárůst mezi všemi sledovanými stanicemi, o 153 tisíc lepší výsledek je již signifikantní. ČRo Dvojka (695 / -1 / +103) si rovněž nevede špatně a meziročně získává o více než 100 tisíc nových posluchačů. ČRo Vltava (165 / +16 / +12) uzavírá trojici nejposlouchanějších celostátních okruhů Českého rozhlasu, z dalších zmiňme ČRo Radio Wave (18 / -2 / +6), poslední výsledky ukazuje ČRo Rádio Česko (19 / -6 / -2) a ČRo Leonardo (25 / +9 / +7).

Rádio BBC, nejnovější (dubnový) přírůstek skupiny Lagardère, ladí 25 tisíc posluchačů denně a 55 tisíc týdně. „Rozhlasová síť BBC je v našem portfoliu teprve krátkou chvíli, rychle si však získává pozornost zadavatelů reklamy, kteří cílí na manažery a posluchače s vyšší socioekonomickou klasifikací,“ říká Martin Nováček, obchodní ředitel  Regie Radio Music.

radioprojekt_body_01

Multiregionální rádia

Rádio Blaník (1 238 /-3 / +3) dosáhlo shodných výsledků jako před rokem, potvrdilo též minulý výsledek: „Rádio BLANÍK má největší podíl na trhu ze všech rozhlasových stanic ve Středočeském, Plzeňském, Ústeckém, Pardubickém a také Královéhradeckém kraji! V prvních čtyřech jmenovaných regionech máme také nejvíce denních posluchačů v porovnání se všemi stanicemi, které zde vysílají – a to včetně silných celoplošných značek,“ uvádí stanice v tiskové zprávě. Druhé je Radio Čas (468 / -13 / -43), meziroční pokles je ovšem způsoben pouze samostatným měřením rockového okruhu Radio Čas Rock, to zaujalo 78 tisíc posluchačů týdně, od minule je to více o 5 tisíc.

Vyrovnané výsledky má Country Rádio (437 / -9 / +11) i sesterské Rádio Beat (407 / -5 / -8). Úspěšné bylo i Radio Černá Hora (269 / +15 / -4) či Hitrádio Orion (337 / -9 / +6). Výsledky dalších regionálních stanic nabízíme níže.

Regiony Praha a střední Čechy

Classic FM (38 / +7 / +5) se stabilně drží na hodnotách přes 30 tisíc, tentokráte se dostal téměř na hranici 40 tisíc. Velmi podobných výsledků dosahuje rovněž ČRo Regina (41 / -3 / -1), Expresradio (48 / +11 / +2), Hey! Praha (42 / +7 / 0) či Dance Radio (35 /-5 / -16). Martin Nováček, obchodní ředitel RRM, pod níž spadá právě Dance radio, k výsledkům říká: „Dance radio má především silnou a stabilní komunitu posluchačů. Toho využíváme při realizaci propagačních eventů pro naše klienty. Kam přijede Dance radio, tam to žije.“ Lumír Skokan, projektový ředitel k tomu dodává: „Nadcházející sezóně věnujeme velkou pozornost, s novou patrolou vyrážíme do ulic mezi naše fanoušky a jsme mile překvapeni jejich nadstandardně pozitivním přijetím. Doufám, že pravidelný kontakt s návštěvníky na letních festivalech a parties pomůže rozšířit základnu našich věrných posluchačů.“

V daných regionech se nedařilo příliš ČRo Region (23 / -11 / -7), naopak posílení zaznamenávají Kiss 98 (98 / +9 / +5), Kiss Delta (77 / +1 / +2), Radio 1 (72 / +9 / +10), Oldies Rádio (55 / +8 /+5). Meziročně posilovalo též Fajn radio (226 / -14 / +17), posilovalo radio City (158 / +9 / +9), výraznější meziroční nárůst zaznamenává RockZone 105,9 (70 / +7 /+16), Rádio Relax (98 / +6 / +14), ale rovněž rádio Bonton (90 / 0 / +20). „Po roce vysílání má Bonton srovnatelně posluchačů, jako dlouholeté a zavedené značky. To je potěšující. A týdenní poslechovostí 90 tisíc je vysoko nad těmi zavedenými rádii. Ve svém segmentu je to vynikající výkon,“ říká Miroslav Škoda, ředitel rádia Bonton.

Ne příliš příznivé zprávy putují do Rádia Jizera (65 / -2 / -24), meziročně totiž ztrácí 24 tisíc posluchačů, což je zhruba čtvrtina, mírně oslabuje Radio SPIN (39 / 0 / -5). Radio Color (13 / +2 /+5) ještě jako Radio Ethno zaujala 13 tisíc posluchačů týdně, sesterské Rádio Sázava (7 / -3 / +3) se pohybuje pod hranicí 10 tisíc posluchačů.

radioprojekt_body_02

Regionální stanice jižních Čech

Rock Rádia (184 / -11 / +5) si v meziročním srovnání vydobyla stabilní postavení: „Jak všichni dobře víme, s pevným postavením se dá dělat spousta věcí, který by bez něj šly jen těžko. A tak na RockRádiu budeme dál dělat všechno proto, abychom náš slušnej výkon nenechali klesnout. Takže díky moc všem slušným rockerům za neúnavnou výdrž v tomhle společným boji za víru, že ROCK JE SLUŠNÁ MUZIKA! A to teda fakt je,“ říkají RockRádia. V závěsu se drží Kiss Jižní Čechy (164 / +1 /-16) a Hitrádio Faktor (141 / -3 / 0). ČRo České Budějovice (117 / -4 / -9) nijak výrazně své výsledky nedrží. Na samém konci tabulky se nachází Rádio Orlík (13 / +4 / +6).

Regionální stanice západních Čech

Na západě Čech se o první pozici dělí ČRo Plzeň (142 / +15 / -5) a Hitrádio FM Plus (139 / -6 / +5), jejich vzájemný rozdíl se totiž realizuje v rámci statistické chyby. Hitrádio Dragon (83 / -8 / +12) si ve stejném období loňského roku získal nové posluchače, Kiss Proton (75 /-5 /-7) i Radio Egrensis (72 / 0 / -8) jsou stabilní. Tabulku uzavírá Rádio Samson (12 / 0 / -6).

Regionální stanice severních Čech

Radio Contact Liberec (118 / +2 / +9) a Fajn North Music (117 / -3 / -6) jsou nejposlouchanějšími stanicemi na severu naší republiky. Nad hranicí 100 tisíc se těsně drží Hitrádio FM (102 / -15 / -15). Na dalších příčkách jsou ČRo Sever (79 / -9 / +5), Fajn radio Agara (63 / -7 / 0). Pozoruhodných výsledků tentokráte dosáhlo Gama Rádio (28 /+2 / +12), meziročně prakticky zdvojnásobilo svou poslechovost. Rádio Hey! Čechy (21 / -5 / +6) je na tom sice o něco hůře než minule, meziročně mírně rostlo.

Regionální stanice východních Čech

Radio Černá Hora (269 / +15 / -4) je nejvýraznější regionální stanicí na východě Čech, dvojkou je Hitrádio Magic (135 / -2 / +11). Na dalších místech sledujeme ČRo Hradec Králové (81 / +12 / -12), Fajn radio Life (71 / -1 / +9), Hey! Profil (59 / -7 / +6) a ČRo Pardubice (34 / -4 / -3).

radioprojekt_body_03

Regionální stanice jižní Moravy

Zatímco před rokem dělilo ČRo Brno (238 / +5 / -24) a Rádio Krokodýl (232 / +14 / +46) zhruba 100 tisíc, nyní je tento rozdíl prakticky nulový, komerční stanice za to vděčí téměř 50tisícovému meziročnímu posílení. Krok s těmito rádii drž Kiss Hády (229 /+11 / +2). Nad hranicí 100 tisíc sledujeme Hitrádio Vysočina (168 / +2 / -4), Rádio Petrov (128 / +8 / -2) a Rádio Jih (122 / +6 / +17), jemuž se podařilo meziročně růst.

Těsně pod touto hranicí se pak nachází Rock Max (89 / +1 / -7), Rádio Proglas (88 / +11 / +2) či Rádio Zlín (80 / -6 / +13), jemuž se daří postupně postupovat od dna, za nimi s větším odstupem je rádio Kiss Publikum (70 / +8 / +5). Hitrádio Magic Brno (35 / -4 / +3) vykázalo i v této vlně poslechovosti stabilní poslechovost přesahující 30 tisíc posluchačů, podobně je na tom ČRo Region Vysočina (44 / -3 / -6). Nesmíme zapomenout ani na výsledek rádia Hey! Brno (58 / -2 / -8). Tabulku uzavírají Free Radio 107 FM (25 / +3 / -7) a Rádio Jihlava (18 / +3 / +4), oběma stanicím se podařilo dosáhnout poměrně stabilních výsledků.

Regionální stanice severní Moravy

V neposlední řadě zamíříme do regionů severní Moravy. Výsledky Radia Čas (455 / -13 / -43), Radia Čas Rock (78 / +5) a Hitrádia Orion (337 / -9 / +6) jsme již zmínili v úvodu. Vyrovnanou bitvu vedou rádia Kiss Morava (156 /-18 / +11) a Radio Haná (155 / +7 / +13), obě stanice mají prakticky stejné výsledky, oběma se navíc meziročně podařilo nalákat nové posluchače.

Spokojeno může být rovněž ostravské rádio Helax (131 / +15 /+2), jež tak vyrovnalo minulý pokles. Těsně pod hranicí 100 tisíc má na svém kontě radio Rubi (90 / -4 / +13). Za touto stanicí se umístily stanice ČRo Olomouc (76 / -18 /-3) a ČRo Ostrava (72 / -10 / -20), zatímco olomoucké studio alespoň zůstalo meziročně na stejných výsledcích, v ostravském studiu příliš potěšeni nebudou.

Jeden z největších propadů v této vlně poslechovosti si připisuje Hey! Ostrava (50 / -10 / -34), meziročně přišla o více jak třetinu posluchačů. Za touto stanicí se nachází Radio Valašsko (15 / +4 / +1).

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .