Tisková konference za účasti odborné veřejnosti k průzkumu poslechovosti RadioProjekt se konala minulou středu 3. května v nových prostorách mediálního zastupitelství RADIOHOUSE. Odhalena byla aktuální čísla poslechovosti a další zajímavosti.
Miroslav Hrnko: Z hlediska našeho postavení máme odpovědnost k trhu
Generální ředitel společnosti Radiohouse na začátku přivítal všechny příchozí v novém sídle společnosti. „S ohledem na postavení, jaké máme na trhu, máme odpovědnost k celému rozhlasovému trhu,“ uvedl Miroslav Hrnko. Potenciál rádia jako média je podle něj stále nevyčerpán. Jedna z výzev, která český rádiový trh čeká, je najít více prostoru mezi zadavateli.
Připomeňme, že týdenní zásah rádia jako média se zvýšil o 0,8 %, přičemž celková hodnota aktuálně činí 86,3 %. Posluchači deklarují, že průměrný počet stanic, který ladí, je 1,45.
Posluchači vyhledávají zprávy a počasí
Stanice mluveného slova Český rozhlas PLUS zvýšila poslechovost o 25 tisíc posluchačů, kteří si jej naladí aspoň jednou týdně, celkem má týdenní poslechovost 119 tisíc. Stanice se tak stala největší skokanem na trhu.
V tématech, jež vyhledávají posluchači v rádiích, dominují zprávy z ČR – jako primární téma jej uvádí 62 %. Na druhém místě jsou informace o počasí, dále hudba a TOP 5 uzavírají zahraniční a regionální zprávy. Z konkrétních témat pak společnost STEM MARK uvádí sport, politiku, dovolenou.
RadioProjekt 2016/2017: vede Impuls, souboj mezi Frekvencí 1 a Radiožurnálem zůstává těsný
Tradične vede Impuls, nyní má 990 tisíc posluchačů denně a 1,871 mil. posluchačů týdně. Rozdíl mezi Frekvenci1 a Radiožurnálem je velmi těsný, dělí je pouhých 6 tisíc posluchačů denně a 9 tisíc týdně.
....Součástí výzkumu je rovněž spontánní znalost rozhlasových stanic, na prvním místě je Rádio Impuls (56 %), následují Radiožurnál (51 %), Frekvence 1 (49 %), Evropa 2 (46 %), Rádio Blaník (31 %) a ČRo Dvojka (19 %).
Rádio Evropa 2 má nejvyšší znalost u mládeže ve věku 12-19 let (78 % posluchačů zná Evropu 2), Radiožurnál dominuje u vysoškoláků (71 %), Impuls (65 %) a Frekvence 1 (56 %) pak vykazují nejvyšší znalost u posluchačů mezi 30. a 39. rokem.
Z regionálních stanic (ve svém domovském regionu) dominuje Rádio Krokodýl (46 %), Radio Čas (44 %) a Hitrádio Orion (43 %).
Meziroční přesuny mezi rádii: Radiožurnál se stabilní základnou
Nejstabilnější posluchačů má Český rozhlas Radiožurnál, 86 % posluchačů u stanice zůstalo. Na druhém místě je rádio Frekvence 1 (82 %), Rádio Impuls (80 %), Rádio Blaník (80 %) a Evropa 2 (78 %). Největší transfery z Frekvence 1 probíhají na Rádio Impuls (34 tisíc) a Rádio Blaník (26 tisíc). Z Rádia Impuls naopak přebíhají na Frekvenci 1 (26 tisíc) a Rádio Blaník (25 tisíc). Z toho vyplývá, že přesuny napříč těmito stanicemi je téměř vyrovnaný.