Reakce rádií na aktuální výsledky RadioProjektu III.+IV.Q 2011

onairVe čtvrtek 9. února  byla zveřejněna čísla poslechovosti za druhé pololetí roku 2012 v rámci průzkumu RadioProjekt. Přečíst si můžete oficiální vyjádření rádií i mediálních zastupitelství, která jsme do dnešního dne obdrželi. V případě, že redakce RadioTV.cz obdrží další vyjádření, článek aktualizujeme. Už nyní pro vás chystáme analýzu denní poslechovosti.

MMS: Držíme nejvyšší denní poslechovost i celkový share

Mediální zastupitelství Media Marketing Services (MMS) se může pochlubit tím, že i nadále drží nejvyšší hodnoty denní poslechovosti na českém trhu. Výsledky měření Radio Projektu za období 1.7. 2011 – 17.12. 2011 potvrdily více jak 40% podíl MMS na trhu s denním zásahem téměř 2,8 milionu posluchačů zastupovaných rádií. MMS s odstupem zůstává jedničkou na českém rádiovém trhu s celkovým share zastupovaných rádií nad 40%. „Výsledky měření z druhé poloviny loňského roku dokládají, že MMS Total je v daily reach tím nejefektivnějším produktem a poskytuje inzerentům stabilně nejsilnější zásah klíčových cílových skupin posluchačů.“ říká Daniel Sedláček, generální ředitel Media Marketing Services.

Nejvíce těší MMS výsledky Rádia Blaník: Jeho nárůst týdenní poslechovosti o 59 tis. posluchačů, spolu s nárůstem sharu o 0,5%, znamená vůbec největší růst ze všech sledovaných rádií.“ Ale též dalším subjektům, které MMS zastupuje, se daří, výrazně posílilo například Rádio Jizera, pozici upevňuje i síť Rock Rádií. Na Moravě se i nadále daří rádiu Petrov, které mírně posílilo. A jako celek posílila i rocková síť Hey rádií. Vzhledem k cílové skupině mladší populace, která vykazuje ve sledovaném období dlouhodobě obecně nižší poslech, dosáhly pozitivního výsledku také sítě Hitrádií (spolu s rádiem City 93,7) a Fajn rádií. Jejich poslechovost osciluje kolem stabilních 1,3 milionů, resp. 460 tisíc posluchačů,“ doplňuje MMS.

Rádio Blaník: Rodina posluchačů se opět rozrostla

Pozitivní zprávy o poslechovosti komentovalo i Rádio Blaník: „Podle výsledků nově zveřejněného průzkumu RadioProjekt jsme výrazně zvýšili náskok na čele žebříčku poslechovosti regionálních rozhlasových stanic. Alespoň jednou týdně si nás naladí 1 276 tisíc posluchačů, což je o 59 tisíc více než při posledním výstupu,“ říká k výsledkům Rádio Blaník ústy svého programového ředitele Daniela Rumpíka.

Nejvyššího čísla ve třináctileté historii dosáhnul Blaník v ukazateli „podíl na trhu“, konkrétní číslo je 9,3%. „Ve Středočeském, Ústeckém, Pardubickém a Plzeňském kraji jsme s výrazným náskokem absolutně nejposlouchanější rozhlasovou stanicí, a to včetně celoplošných. V Praze jsme pak nejsilnějším regionálním rádiem,“ dodává Daniel Rumpík. Na závěr poděkoval za přízeň: „Děkujeme všem posluchačům za dosavadní přízeň. Celý BLANÍK věří, že jim budeme dělat radost i nadále.“

Český rozhlas: Navyšujeme poslechovost

Podle výsledků hlavního výzkumu poslechovosti rozhlasových stanic Radio Projekt za druhou polovinu loňského roku posílil Český rozhlas ve srovnání s minulým měřeným obdobím svou pozici o půl procentního bodu v podílu na rozhlasovém trhu na hodnotu 20,7 procenta,“ uvádí Jakub Čížek, ředitel Odboru komunikace a vnějších vztahů České rozhlasu. V daném období poslouchalo denně některou ze stanic Českého rozhlasu 1 milion 564 tisíc posluchačů, což je o dvacet tisíc více než v minulém měřeném období.

Jak dále uvádí Český rozhlas, „na pozitivním výsledku se podílí zejména Český rozhlas 2 – Praha a regionální stanice Český rozhlas Brno, Sever, České Budějovice a Plzeň. Pozice Českého rozhlasu 1 – Radiožurnál jako nejposlouchanější stanice Českého rozhlasu zůstala ve srovnání s minulým obdobím stabilní.

radiotv_face_n01

RRM: Jsme lídrem trhu každý týden

Naopak v týdenní poslechovosti se o něco lépe daří zastupitelství Regie Radio Music, každý týden si stanice naladí 53,7% populace (přesahuje 4,7 milionu lidí). „Největší podíl na úspěchu mediálního zastupitelství Regie Radio Music mají Rádio Impuls, Frekvence 1 a Evropa 2. Některé z těchto tří rádií si každý týden naladí 4 348 tisíc lidí. Každé z těchto rádií přitom oproti předchozím výsledkům potvrzuje svůj mírně rostoucí trend,“ uvádí v tiskové zprávě RRM. Dále píše: „Na celkovém poslechu se přitom výrazně podílí také počet posluchačů na internetu. Některé z rádií RRM si naladí na internetu více jak 750 tisíc lidí. Internetové vysílání rádií Impuls, Frekvence 1 i Evropy 2 je přitom dnes běžnou součástí počítačů, ale i mobilních telefonů či tabletů.“

Impuls: Rok dobra s bezkonkurenčními“ výsledky

Stěžejním projektem pro rok 2012 je „Rok dobra“, ten zahájilo Rádio Impuls opět na výbornou: „Ráááádio s vyváženou kombinací české hudby, zpráv, dopravních informací a zábavy, šíří pozitivní impulsy, které pomáhají posluchačům dívat se na svět optimisticky,“ říká Iva Stříbrská, PR manager Rádia Impuls, a dodává: „Podíl na trhu je 12,1%. Stanice si tak i nadále udržuje stabilní vedoucí postavení na rozhlasovém trhu a pozici jediného rádia, které si naladí více jak jeden milion posluchačů denně a více než dva miliony týdně.

Velmi mě těší, že do roku 2012, který jsme vyhlásili rokem dobrých skutků, vstupujeme s těmito výsledky poslechovosti. Energii, kterou vkládáme do našeho vysílání, nám posluchači mnohonásobně vracejí a my jim za to děkujeme. Poděkováním celé společnosti budiž i nový projekt ‚Pošli to dál‘, který jsme představili v lednu. Rádi bychom letos zvedli vlnu solidarity mezi lidmi a dobrými skutky propojili celou Českou republiku. I toto je jedna z možných rolí nejposlouchanější rozhlasové stanice na českém trhu – pomáhat těm, kteří to nejvíce potřebují, kteří si to nejvíce zaslouží,“ říká Karolina Šimová, marketingová ředitelka Rádia Impuls.

Pražské rádio RockZone 105,9 si podle dnes zveřejněného měření RadioProjektu denně si naladí 28 000 lidí a týdně potom 54 000 posluchačů.

Frekvence 1: Lídr dopoledního vysílání

Rádio Frekvence 1 se pochlubilo úspěchem dopoledního vysílání: „Rádio Frekvence 1 je lídrem v dopoledním všednodenním vysílání (8´30 – 12 hod), potvrdilo pozici druhé nejposlouchanější stanice a dosáhlo významného zvýšení podílu na poslechovosti v České republice o 0,6%. Nově se stalo jedničkou v Jihomoravském kraji. I nadále zůstává nejznámější rozhlasovou stanicí. Zajímavý nárůst zaznamenala Frekvence 1 také ve stěžejní cílové skupině 30-49,“ píše v tiskové zprávě rádio Frekvence 1.

Mám radost jak z rána, tak ze show Těžkej Pokondr. Především ale z Dámského klubu! Ten projekt byl riskantní, a ze začátku budil u spousty lidí nedůvěru, ale během jednoho roku existence se stal nejposlouchanějším pořadem. To příjemně překvapilo i mě. Teď věřím, že je na řadě Ruda z Ostravy,“ říká Miroslav Škoda, ředitel rádia Frekvence 1.

Chytrá stavba programu Frekvence 1 se u posluchačů velmi osvědčila, přitom poskytuje řadu unikátních možnost i pro zadavatele reklamy,“ říká Michal Beran, obchodní ředitel Regie Radio Music.

onair_banner

Evropa 2: Bodujeme u mladých

Nejoblíbenější rádio mladých Evropa 2 opět potvrdilo nejsilnější pozici v důležité skupině 12-39 let. Nadále zůstává jedničkou v Praze, Libereckém kraji a velkých městech (nad sto tisíc obyvatel). Stříbro drží ve Středočeském a Karlovarském kraji. Dlouhodobě dominantním lídrem zůstává Evropa 2 také v internetovém poslechu. Navíc zaznamenala citelný růst ve spontánní znalosti značky.

Těší mě, že se rádio Evropa 2 drží dlouhodobě na velmi dobré pozici. Od posledního měření Radioprojektu je patrné zlepšení našeho podílu na trhu, zvýšení denní poslechovosti i nárůst doby poslechu. V lednu jsme spustili nové programové schéma, od něhož očekávám ještě silnější upevnění značky Evropa 2 na českém rozhlasovém trhu,“ komentuje aktuální výsledky rádia Evropa 2 ředitelka rádia Jitka Augustinová.

Z obchodního hlediska je pro nás důležité, že je Evropa 2 nadále suverénně nejlepším rádiem pro mladé posluchače. Celkový poslech Evropy 2 se navíc od posledních výsledků Radio projekt znovu zlepšuje,“ hodnotí výsledky Michal Beran, obchodní ředitel zastupitelství Regie Radio Music.

Dance radio: Výsledky jsou motivací do budoucna

Podle nejnovějších výsledků studie RadioProjekt ladí Dance radio 14 tisíc posluchačů denně a 39 tisíc týdně, což znamená podstatný nárůst a v týdenní poslechovosti.

Aktuální výsledky nás potěšily. Jsou pro nás motivací do budoucna, kdy bychom rádi prostřednictvím nového programu a partnerstvím na stěžejních tanečních akcích rádi oslovili i další posluchače party muziky,“ hodnotí nejnovější výsledky studie RadioProjekt jeho programový ředitel Lumír Skokan.

Čtyřicetiprocentní nárůst poslechovosti týdně jasně dokládá, že toto mladé dynamické rádio vytváří řadu příležitostí pro pražské zadavatele reklamy,“ říká Michal Beran, obchodní ředitel zastupitelství Regie Radio Music.

Rádio Bonton: Změna formátu je nutná

Rádio Bonton ladí 29 tisíc posluchačů denně a 77 tisíc týdně.

Evidentně je třeba něco změnit! Ambice rádia Bonton se nepohybují v této hladině! Takže kolegům mohu slíbit jen krev, pot a slzy a posluchačům nové rádio! Už brzy…,“ říká Miroslav Škoda, nový ředitel rádia Bonton.

Věřím, že nový formát rádia přiláká nové posluchače nejen z Prahy a středních Čech, ale také z jižního a severního regionu ČR,“ říká Michal Beran, obchodní ředitel  Regie Radio Music.

radiotv_googleplus_02

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .