Agentura ČTK v jedné ze svých zpráv s odkazem na Sbírku listin uvedla, že mediální skupina Lagardere v Česku spadla do ztráty 104 tisíc korun po zisku ve výši 235 tisíc korun v předchozím roce. Vedení skupiny tyto informace odmítá s poukazem na tendenčnost některých českých médií.
Z dokumentů podle ČTK vyplývá, že Lagardère Active ČR má záporný vlastní kapitál 3,9 milionu Kč.
Mateřská společnost Lagardère Active Radio International se sídlem v Paříži v této souvislosti prohlásila, že je schopna plně podporovat aktivity firmy a že nehodlá její činnost na území Česka ukončit. Zisk z minulého účetního období 235.000 Kč byl rozhodnutím akcionáře z letošního června převeden do nerozděleného zisku minulých let, který podle aktuální rozvahy činí celkem 7,99 milionu Kč. Celou zprávu agentury ČTK si můžete přečíst například na webu Mediář.cz.
Skupina Lagardère nicméně v dnešní tiskové zprávě tvrdí, že informace agentury ČTK, které převzala „některá tendenční média“ jsou nepravdivé, nepřesné, nebo zavádějící. „Hospodářský výsledek skupiny Lagardère v Česku se za minulý rok pohybuje v pozitivních číslech, nikoliv ve ztrátě,“ zdůrazňuje mluvčí skupiny Radka Pilzová.
Výsledek servisní organizace Lagardère Active ČR a.s. za minulý rok je zisk 101 tisíc Kč před zdaněním a celá skupina Lagardère Active ČR vydělala 70 milionů Kč před zdaněním a 58 milionů Kč po zdanění. „Vzhledem k trvale klesajícímu reklamnímu trhu jsou naše hospodářské výsledky velmi dobré a to i z pohledu ziskové marže, která je i díky vysoké hospodárnosti nadprůměrná v porovnání s konkurencí,“ uvedl Miroslav Šimánek, finanční a provozní ředitel skupiny Lagardère Active ČR.
Skupina na českém trhu provozuje rozhlasové stanice Frekvence 1, Evropa 2, Bonton nebo BBC/Zet a má další významné aktivity na trhu, včetně například sítě kaváren Costa Coffee nebo stánků Relay.