Průzkum rozhlasového trhu RadioProjekt od agentur Median a STEM/MARK přinesl poměrně stabilní výsledky, zároveň se nesl ve znamení změn v obchodním zastoupení. Nejnovější vlna reflektuje poslechovost za 1. pololetí 2019. Ztráty v týdenní poslechovosti nezaznamenala prakticky žádná rádia, z celoplošných stanic mírně klesl Radiožurnál.
Nová restaurace Jana Punčocháře s názvem „U Matěje“ hostila novináře a pozvané hosty, na úvod vystoupil Michel Fleischmann, prezident APSV (Asociace provozovatelů soukromého vysílání): „Chtěl jsem vás přivítat a říct, že situace na tuzemském rozhlasovém trhu je stabilní a nic zásadního se neudálo. Tohle platilo do včerejšího dne.“
Narážel na tiskovou zprávu, kterou vydalo zastupitelství Media Club, které bude od února 2020 zastupovat rádia skupiny Active, tedy Frekvence 1, Evropa 2, Rádio Bonton, Dance Radio a Rádio ZET.
Michel Fleischmann bude v roli prezidenta APSV pokračovat do konce října, od listopadu z něj bude totiž velvyslanec ve Francii. Nový nástupce se bude teprve hledat.
Jedničkou zůstává Rádio Impuls, týdně si jej naladí 1,897 milionu posluchačů, oproti minulé vlně poslechovosti nepatrný nárůst o 25 tisíc, odehrává se v rámci statistické chyby. Dvojkou je nadále Evropa 2 (1 571 / +10), následuje Radiožurnál (1 505 / -36), Frekvence 1 (1 280 / +17), ČRo Dvojka (518 / -4), ČRo Vltava (182 / +9), ČRo Plus (154 / -11), ČRo Radio Wave (34 / +2), Radio ZET (24 / -1).
Přestože jsou změny nevýznamné, prezentace se zabývala mírným poklesem Radiožurnálu. „Zajímalo nás, která skupina za tímto poklesem je. Stanici nejvíce opouštěli lidé ve věku 50–69 let s vysokoškolským vzděláním z větších měst.“ Data již z velké části reflektují nové programové schéma Dvojky Českého rozhlasu, ta si po mírném nárůstu v minulé vlně udržuje stabilní podíl.
Denní poslechovost také zásadní změny nepřinesla, žádné celoplošné rádio ovšem nezískalo nové posluchače. Rádio Impuls (1 011 / -25) je jako jediné na milionem posluchačů denně, následuje druhý Radiožurnál (858 / -24), který i přes mírnou ztrátu udržel symbolický náskok pěti tisíc nad Evropou 2 (853 / 0). V řeči statistiky je ovšem rozdíl irelevantní.
To platí rovněž o denním zásahu Frekvence 1 (668 / -16). Beze změny je i ČRo Dvojka (326 / 0), na dalších místech je ČRo Plus (97 / -13), ČRo Vltava (52 / -11), ČRo Radio Wave (9 / 0) a před Rádiem Junior (8 / 0) a ČRo Jazz (8 / -2) následuje Rádio ZET (7 / -2).
Nadregionální rádia také dramatické změny nezaznamenala, první v rámci týdenní poslechovosti je Hitrádio (1 154 / -34), na dalších místech Rádio Blaník (1 044 / +6), Rádio Kiss (645 / -12), Rádio Beat (495 / +11), Country Rádio (448 / +2), Fajn radio (327 / -32), Rock Rádio (221 / -19) a Radio Čas (218 / +9). V denní poslechovosti jsou trendy podobné.
Nejvyšší spontánní znalost naměřil výzkum u Radiožurnálu (15 %), na dalších místech jsou čísla ovšem podobná, jmenujme Rádio Impuls (13 %), Evropa 2 (11 %), Frekvence 1 (9 %), Rádio Blaník (7 %) a Rádio Kiss (4 %). Pokud se zaměříme na specifičtější znalost, Evropa 2 je nejznámější u posluchačů 12–19 let (29 %), Radiožurnál naopak v Praze (21 %) a u vysokoškolsky vzdělaných (27 %), v regionech obecně dominuje Rádio Impuls, 18 % obyvatel Olomouckého kraje jej jmenovalo spontánně.
Mezi regionálními stanicemi je nejznámější Hitrádio Vysočina (15,1 % v daném regionu), Hitrádio Faktor (13,9 %), Rádio Zlín (13,1 %), Rádio Krokodýl (12,6 %). Radio Contact Liberec je v populaci nejznámějším regionální rádiem (1,4 %), v daném regionu jej spontánně jmenoval 11,4 %.
Poslechovost v regionech je také vyrovnaná, daří se Rádiu Krokodýl (207 / +11), to si alespoň jednou týdně naladí 207 tisíc posluchačů. ČRo Brno (152 / -8) zůstává na svém, Rádio Helax (150 / +19) výrazně posílilo, bodovalo také Rádio Haná (134 / +16). Z dalších stanic stojí za zmínku například Rádio Relax (82 / +15), které si připisuje statisticky významný nárůst. V denních číslech stojí za zmínku například Expres FM (52 / +11) a Rádio Zlín (46 / +8).