Mediální společnost Playboy Enterprises Inc. prohloubila ve druhém čtvrtletí tohoto roku čistou ztrátu na 8,7 milionu dolarů (cca 156 milionů korun). Informovala o tom ČTK.
Za stejné období v loňském roce měl vydavatel časopisu pro pány ztrátu 3,2 milionu dolarů. Ke zhoršení hospodaření přispěl slabý výkon televizní a časopisové divize a náklady na restrukturalizaci, které vyrovnaly i snížení nákladů.
Příjmy klesly na 62,2 milionu dolarů z loňských 73,4 milionu dolarů. Výsledky firmy zaostaly za odhady analytiků. Tržby domácí televizní stanice se propadly o 14 procent.
Ve třetím čtvrtletí předpokládá firma pokles reklamních stránek v časopise Playboy o 47 procent.
Kromě ekonomické krize, která snížila příjmy z reklamy, se Playboy stejně jako další vydavatelé časopisů a televizní společnosti potýká již delší dobu s odlivem zájemců na internet, kde lze často veškeré informace a zábavu získat zdarma. Kromě vydávání časopisů a televizních sítí firma také distribuuje své pořady na DVD a prodává licence na požití ochranné známky Playboy pro řadu spotřebního zboží a služeb, napsala agentura Reuters.