Ignorace některých tištěných titulů může být pro kteroukoliv politickou stranu kontraproduktivní zvláště když volební úspěch závisí kromě jiného i od četnosti zmínek v médiích.
Sociální demokraté mají silnou předvolební kampaň co do počtu reklamních ploch a lehce zapamatovatelných hesel. Jejich slogany ovládly i internet a myšlenky ČSSD vyvolávají nejvýraznější polemiku i na stránkách tisku. I proto lze označit rozhodnutí vedení strany ignorovat část médií až do voleb za kontraproduktivní jelikož se socialisté vzdávají rozhodujícího mediálního prostoru v rozhodujícím čase.
Nicméně jejich současná póza je odzkoušená na Slovensku kde tamní premiér Robert Fico vede dlouhodobou válku s médií. Vyhrocené vztahy s novináři dávají Ficovi silného soupeře, kterého před voliči potřebuje. Pravicová opozice byla v posledních letech méně výrazná, a tak si Fico sá vybral boj s médií, aby si udržel pozornost.
Strana ČSSD ale volí jinou taktiku – nechce s některými novinami komunikovat vůbec, a to až do voleb. Jde o reakci na nedávný útok na místopředsedu strany Bohuslava Sobotku. Na „černé listině“ médií se ocitly deníky MF Dnes, Hospodářské noviny, Lidové noviny a týdeníky Respekt a Reflex. Zda to přinese socialistům potřebné body, to se ukáže až po samotných volbách.
Nicméně strana si tímto krokem získala podstatně větší prostor v dotčených médiích než jaký by standardně dostala. Polemika nad rozhodnutím ČSSD patrně přetrvá až do voleb, a většina z dotčených médií se zároveň bude snažit dokázat svým čtenářům, že o ČSSD informuje v dostatečné míře a nezaujatě.