Do konce srpna se zisky vydavatelů snížily na 10,97 miliardy Kč.
Hrubé příjmy z inzerce přinesly vydavatelům českých novin, časopisů a magazínů do konce srpna 10,97 miliardy Kč. Před rokem přitom tyto zisky činily o 1,4 miliardy více. Meziroční propad se za poslední měsíc zvýšil asi o 0,2 miliardy Kč (v procentech se jedná o pokles 11,5%). Rozhodně se nejedná o žádnou tragédii, jak ostatně sám sdělil koordinátor mediálních služeb Unie vydavatelů Jan Pochman. Rok 2008 byl podle jeho slov úspěšný a letos se proto nižší výnosy očekávaly.
Největší příjmy z inzerce mělo vydavatelství Mafra a to ve výši 1,61 miliardy (pokles o 360 milionů), následuje Ringier ČR s 1,61 miliardou příjmů za inzerci v roce 2009 (pokles oproti roku 2008 o 190 milionů). Tržbami ve výši 1,193 miliardy se poté chlubí Vltava-Labe Press (pokles 150 milionů).
Lepších výsledků dosáhl dům Bauer Media, loni se umístil na 5.pozici, tentokrát o jednu příčku stoupnul a to především díky nárůstu tržeb o 58 milionů na letošních 631,6 milionu. Opačným směrem se vydává Metro ČR, z 636 milionů klesly tržby na 575,8 milionů a jen těšně předhání posílené vydavatelství Mladá Fronta (z 497,7 milionů na 568,3 milionu).