Celkový prodej amerických tištěných titulů v druhém pololetí výrazně klesal, potvrdil se trend.
Náklad 472 prodávaných titulů činil od července do prosince loňského roku 328,4 milionu. V porovnání s rokem 2008 se jedná o pokles čítající 2,23%. Stánkový prodej operoval v druhém půlroce 2009 s celkovým nákladem 35,7 milionu, v tomto případě se jedná dokonce o pokles 9,1%.
Potvrdil se tak klesající trend, porovnáme-li tržby za první pololetí 2009 a druhý půlrok 2008, zjistíme pokles 12%.
K TÉMATU: Reader’s Digest žádá o ochranu před věřiteli
Mezi magazíny s velkým nákladem lze počítat například Newsweek, jehož náklad klesnul z 1,97 milionů na 2,7. Reader’s Digest požádal v srpnu 2009 o ochranu před věřiteli, zaznamenal pokles 13,09% na náklad 7,09 milionu. Nedařilo se ani u nás známénu magazínu National Geographic US, ten klesal o 11,15% na 4,5 milionu.
Ještě markantnější propad zastihnul TV Guide (programový průvodce), jeho celkový náklad klesnul až o 25,80% na 2,4 milionu. S odkazem na data Audit Bureau of Circulations to uvádí na svém webu deník Guardian.
PSALI JSME: Jak přilákat abonenty? Přidanou hodnotou
Pro vydavatelský průmysl jsou tržby ze stánků důležitým faktorem, ukazují totiž, jak dobře či špatně si magazíny vedou. Počet předplatitelů se často řídí akčními slevami. Někteří zainteresovaní lidé vidí jako možné východisko z prodejní krize platformy jako je iPad.