Prodejnost novin v USA pokračuje strmým pádem, navíc zrychluje.
V období od dubna do září se letos meziročně prodávalo o 10,6% výtisků novin méně ve všední dny, pokles 7,5% zastihnul nedělní vydání. S odvoláním na americkou Kacelář pro ověřování nákladu (ABC) to uvedl týdeník Marketing a Media. Ve všední dny si lidé koupili jen něco kolem 30 milionů výtisků, je to nejméně od 40.let minulého století.
Pozici nejprodávanějšího deníku přebírá Wall Street Journal (WSJ) po listu USA Today, poprvé od 90.let minulého století tak přichází o prvenství. WSJ zaznamenal meziroční vzestup o 0,6%, ve všední dny si tak deník zakoupily zhruba dva miliony. USA Today vyšel zdrcen s poklesem 17,1% na 1,9 milionu výtisku.
Deník The New York Times (NYT) vidí za těmito výsledky útlum hotelového průmyslu (distribuuje většinu výtisků). Vzhledem k tomu, že se do celkového prodaného nákladu započítává i placená webová verze, má WSJ výhodu. USA Today praxi placeného on-line deníku nedrží. Za uplynulých 5 let vzrostl počet on-line abonentů WSJ na 400 tisíc (čtyřnásobně).
Pokles má na kontě i NYT, v uvedeném období prodal o 7,3% výtisků méně. Americký tisk je ve stejném ohrožení jako byl naposledy za hospodářské krize v 30.letech, pokles inzerce jde ruku v ruce s propouštěním. Jako další důsledek je i zvýšená cena za výtisk.