Správní rada Unie vydavatelů se v minulém týdnu na svém jednání zabývala také kvalitou monitoringu inzerce v tiskových médiích, který zpracovává firma TNS Media Intelligence. Informuje o tom aktuální vydání týdeníku Marketing & Media.
Vydavatelům se současný způsob monitoringu nelíbí a požadují po TNS nápravu. „V monitoringu je řada nepřesností a neakceptovatelné například je, aby z cca 201 titulů nebylo 18 bezdůvodně monitorováno. Tyto časopisy vyšly, byly TNS k dispozici, a ta si je měla pro monitoring zajistit. Spolu s tématem přesnosti údajů jsou to dva nejzávažnější body, které s agenturou musíme vyřešit,“ řekl M&M Jaromír Skopalík, prezident Unie vydavatelů.
Vypovězení smlouvy s TNS v současné chvíli není na pořadu dne, protože monitoring mediálních investic této společnosti je v současnosti v Česku jediný. Loni sice ohlásila zájem o konkurenční monitoring firma Admosphere, avšak ta v nejbližší době svůj projekt nespustí.