Zpravodajská a tisková agentura Mediafax, která měla ambici konkurovat zavedené značce ČTK na zdejším trhu, definitivně ukončí svůj servis pro média. Agentura po fúzi s provozovatelem televize Nova propustila většinu zaměstnanců, nyní končí i se servisem pro ostatní média. O práci do konce roku přijde asi 50 lidí.
Agentura Mediafax působila na českém trhu od června 2008. Tehdejší superředitel televize Nova a nynější prezident jejího vlastníka CME se pokusil přenést některé úspěšné aktivity z rumunského trhu na ostatní trhy, kde má CME své aktivity. V České republice, na Slovensku a v dalších zemích tak odstartovala i značka Mediafax. Na zdejším trhu se ale od počátku potýkala s nedostatkem klientů. Jejím hlavním klientem byla televize Nova, která ji extrémně promovala ve své hlavní zpravodajské relaci. Mezi další významné klienty patřila i zpravodajská televize Z1, která ale před rokem ukončila provoz.
Příjmy Mediafaxu nestačily ani na pokrytí provozních nákladů. Za rok 2008 utržila agentura jen šest milionů korun, za rok 2009 to bylo 15 milionů Kč. Provozní ztráta za první rok činila 109 milionů Kč, další rok to bylo mínus 96 milionů a v roce 2010 dosáhla ztráta 63 milionů korun. Následně se Mediafax začlenil do portfolia Novy a CME, která ji odkoupila za symbolickou jednu korunu. Nedokázala ale pro ni najít další využití a tak utlumí všechny aktivity v oblasti poskytování agenturního servisu ostatním médiím a korporátním klientům.
Zde nikdy nic nikdo nemá míti za defivní….
U nás totiž nic nefunguje, jak by mělo. Informace se kradou, jako vše, takže nikdo nechce „živit“ zpravodajské agentury.
CME,ČTK,NOVA,MEDIAFAX. Komu by ty bandy chyběly? ČTK si můžete s klidem vytřít zadnici a bylo by lepší kupovat informace ze zahraničí. Kdysi jsem četl Hospodářské
noviny-asi 5 minut. Taky dobrý výtvor. Objektivita a nezávislost jim nic neříká.