Nejoblíbenější automobily české internetové populace se utkají v dalším ročníku ankety „Internetové auto roku„. Projekt vyhlásily vybrané online motoristické magazíny. Do ankety své favority nominují redakce motoristických webů AutoWeb.cz, AutoTube.cz a e-magazínu iMotor ve spolupráci s hlavními partnery a mediálními partnery. Od anket typu „auto roku“ se ovšem značně odlišuje a to ve dvou zásadních bodech.
Volba v rukou hlasující veřejnosti
Anketa „Internetové auto roku 2012“ se liší od celorepublikových anket podobného typu ve dvou zásadních ohledech, zkoumá totiž oblibu jednotlivých modelů výhradně mezi uživateli internetu. Zatímco většinou volí buď pouze porota složená z odborných novinářů, nebo novináři v kombinaci s veřejností, volba v této anketě je zcela v rukou hlasující veřejnosti. Hlasování probíhá v období 1. března až 31. května 2012, umožněno bude pouze registrovaným uživatelům.
Automobily do ankety nominují společně redakce motoristických magazínů autoweb.cz, autotube.cz a iMOTOR. Tím však úplně jejich účast na tomto projektu končí, další průběh už je na návštěvnících webových magazínů. Redakce mohly nominovat auta uvedená na český trh v období 1.března 2011 až 29.února 2012. Při nominacích bylo přihlíženo zejména k tomu, zda navrhované auto přináší do své třídy nějaká nová či pozoruhodná řešení v oblasti designu, techniky nebo tržního zařazení.
Hlavní cenou Mitsubishi Colt
Ti, co se zapojí do hlasování v anketě „Internetové auto roku 2012„, mají šanci vyhrát hlavní cenu – Mitsubishi Colt. O vítězi rozhodne nejpřesnější odpověď na zadanou tipovací otázku. Druhou cenou jsou klíčky od legendárního sportovního vozu Caterham 7 Roadsport na celé tři dny. Pro ty, co se umístí se svým tipem na 3. – 5. místě, budou moci zažít limity svého auta v bezpečném prostředí uzavřeného závodního okruhu. Cena v hodnotě 17 tisíc korun zahrnuje start na čtyřech vypsaných amatérských závodech a dvou volných okruhových dnech.
A v jakých kategoriích se letos hlasuje?
Vybírat se budou nejlepší auta pro rodinu, pro radost, pro město, volný čas a v neposlední řadě svedou vybraná auto boj o titul „Auta pro nejúspěšnější“. Proč právě v těchto kategoriích? „Záměrem vyhlašovatelů bylo vyhnout se tradičnímu odbornému dělení podle délky rozvoru náprav nebo typu karoserie. Namísto toho jsme chtěli navrhnout kategorie tak, jak o nich intuitivně smýšlejí sami řidiči – tedy podle účelu, kterému má auto sloužit. Tento přístup zároveň umožnil sloučit v rámci každé kategorie auta různých cenových hladin,“ uvádí Filip Rakovan, vedoucí redaktor divize Auto.
Nesmíme zapomenout ani na kategorii „Auta pro ženy„. V této skupině jsou nominována všechna auta z ostatních kategorií. „Na základě údajů o pohlaví, které musí každý hlasující zadat před odesláním svých hlasů, potom vzejde mimořádné ocenění „Internetové auto roku pro ženy“ pro auto s největším počtem hlasů od žen. Vyhlašovatelé ankety reflektují vypsáním této mimořádné kategorie skutečnost, že ženy stále častěji nejen řídí, ale také se aktivně podílejí na výběru a nákupu automobilů. Jejich hlas by proto měl být slyšet i v této anketě,“ doplňuje Filip Rakovan.
Loňským vítězem Ford C-MAX
V rámci minulého ročníku se vítězem ankety, jejímž jejímž generálním partnerem byla společnost AAA Auto a vyhlašovatelem společnost Limemedia, stal rodinný Ford C-MAX s 9 784 hlasy, celkem přišlo 28 064 hlasy. Podrobnosti k letošnímu ročníku najdete na oficiálních stránkách ankety nebo na Facebooku.