Po pět sobotních prázdninových večerů zvala Česká televize diváky k úspěšnému zábavnému pořadu z televizního archívu To je šoubyznys. Zmíněných pět dílů cyklu vznikalo postupně v letech 1995 a 1996, ale i po deseti letech oslovily široké spektrum diváků. Z dospělé populace sledovalo alespoň jeden díl cyklu (minimálně po dobu tří minut) neuvěřitelných 4 649 000 diváků, což představuje 54,31 % dospělých.
Atraktivita šoubyznysu postupně rostla a poslední z nich přilákal 1 693 000 dospělých, tj. 19,8 %, což odpovídá každému druhému dospělému v danou dobu u obrazovky (podíl na publiku 51,03 %).
Většími fanoušky televizní zábavy uváděné Helenou Vondráčkovou a Jiřím Kornem byly ženy, které průměrně vykázaly sledovanost (18,5 %) o 4,5 % vyšší než muži a v podílu na publiku (50,63 %) převyšovaly muže o 7,42 %.
Pořady plné toho nejlepšího z televizní zábavy sledovaly všechny vzdělanostní skupiny. Nejpočetnější skupinou diváků cyklu To je šoubyznys z hlediska průměrné sledovanosti byli vyučení (17,4 %), ale rozdíl oproti nejméně zastoupené skupině vysokoškolsky vzdělaných byl pouze 3 %. Vysokoškoláci ale vykázali v průměru nejvyšší podíl ze všech vzdělanostních skupin (49,57 %).
Martin Krafl
Tiskový mluvčí ČT