Regionální rádia skupiny Media Bohemia poslouchá více než 2,6 milionu posluchačů. Vlajkovou loď skupiny – Hitrádia – týdně naladí téměř 1,15 milionu lidí, rádia rodiny Blaník přitáhla 1,3 milionu posluchačů.
Podle včera zveřejněných výsledků měření poslechovosti rozhlasových stanic Radio Projekt si regionální rádia patřící do skupiny Media Bohemia týdně naladí 2,674 milionu posluchačů. Podíl skupiny na rozhlasovém trhu tak v současnosti činí 21 procent.
„Výsledky Radio Projektu podle mého názoru jasně vypovídají o tom, že regionální rádia mají v české mediální krajině nezastupitelnou pozici. Jejich obliba je dlouhodobě stabilní, v řadě krajů dosahují vyšší poslechovosti, než celoplošné rozhlasové stanice,“ komentuje výstupy z posledního Radio Projektu Daniel Sedláček, ředitel a předseda představenstva společnosti Media Bohemia. „Rostoucí poslechovost Hitrádií je pro nás například signálem, že lidé mají stále větší zájem o lokální informace a servis a že důraz, který klademe na sepětí s regionem, kde vysíláme, má mezi posluchači skutečně odezvu,“ dodává D. Sedláček.
„Skvělou zprávou je pro nás mimo jiné poslechovost rádií nově vytvoření rodiny Blaník, která si týdně naladí více než 1,3 milionu lidí. Podíl těchto rádií na trhu je téměř desetiprocentní, přestože svým vysíláním pokrývají jen dvě třetiny území ČR. Samotný Blaník je se 754 tisíci posluchači týdně i nadále suverénně nejúspěšnějším regionálním rádiem,“ říká na závěr D. Sedláček.
Rádio Blaník si od posledního Radio Projektu polepšilo o dalších devět tisíc posluchačů týdně, dvouciferný růst týdenní poslechovosti zaznamenalo například Hitrádio Magic (13%).
Již počtvrté za sebou posílila svůj podíl na trhu i společnost Media Marketing Services (MMS), nejsilnější české rozhlasové mediazastupitelství, které rovněž patří do skupiny Media Bohemia. MMS zastupuje kromě 26 radií vlastněných skupinou Media Bohemia i dalších 33 regionálních a lokálních rozhlasových stanic. Týdenní poslechovost všech 59 rádií zastupovaných MMS činí 4,838 milionu posluchačů (populace ČR ve věku 12 až 79 let). Podíl MMS na trhu tak vzrostl na rekordních 43,8 procenta a společnost získala více než desetiprocentní náskok před konkurenční RRM. „Od letošního ledna se navíc portfolio našich stanic rozrostlo o rádia mediální skupiny MAFRA – Radio Classic FM a Expresradio – a rádia sítě Hey!. Existuje tedy reálný předpoklad, že posilování naší pozice na trhu bude dále pokračovat. To je samozřejmě dobrá zpráva nejen pro nás, ale především pro naše partnery z řad zadavatelů, kterým spolupráce s námi zajišťuje zásah stále rostoucí skupiny posluchačů,“ říká k tomu Pavel Lupjan, ředitel národního prodeje MMS.
Zveřejněné údaje o poslechovosti jsou dalším výstupem měnového výzkumného projektu Radio Projekt agentur STEM/MARK a Median, který mapuje poslechovost českých rádií. Výsledky jsou zveřejňovány čtvrtletně za klouzavé pololetí. Aktuálně publikovaná data o poslechovosti se týkají období od 1. 7. – 17. 12. 2007.
Skupina Media Bohemia
Nejsilnější ryze česká mediální skupina, jejíž společnosti na trhu působí už od roku 1995 (založení Media Marketing Services s.r.o.) a dnes vlastní 26 regionálních a lokálních rádií. Vedle akciové společnosti Media Bohemia a mediazastupitelství MMS patří do skupiny i společnosti Impression Media (internetové mediazastupitelství), Sun Media (programová, marketingová a komunikační podpora rozhlasových stanic i celého holdingu), AudioTech (zvuková produkce a postprodukce) nebo Limemedia a MediaPartner (internetové aktivity).
Pro skupinu Media Bohemia pracuje více než 600 zaměstnanců a stálých spolupracovníků. V roce 2006 dosáhla konsolidovaného obratu 1,2 mld. Kč.
Více informací na www.mediabohemia.cz.