Minulý týden znamenal pro televizi Nova mimořádný zájem diváků o její vysílání a přinesl jí několik rekordů. Podíl na sledovanosti v cílové skupině dospělí nad 15 let dosáhl v hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin hodnoty 46,81 %, což je nejvyšší týdenní hodnota za celý rok 2006. Ve skupině diváků mezi 15 – 54 je tento celoroční rekord ještě výraznější. Zde bylo dosaženo podílu na sledovanosti 50,40 %, což je nejvyšší hodnota za uplynulých 18 měsíců. Jmenované cílové skupiny diváků nejsou jediné, které dosáhly v letošním roce rekordu. Mimo jiné například v kategorii dospělí 15 – 24 let dosáhl podíl na sledovanosti hodnoty 53,91 %.
Praha 4. září 2006 – Poslední prázdninový týden se zapsal do historie televizního vysílání Novy několika rekordy. Zasloužil se o ně mimořádný zájem diváků o zpravodajské relace jako Televizní a Sportovní noviny, reality show Česko hledá SuperStar, další díly Ordinace v růžové zahradě, pilotní epizodu kultovního seriálu Ztraceni, nový pořad o záchranářích a zachraňovaných nazvaný 112 – V ohrožení života či úvodní díl denního seriálu Ulice.
Televizní noviny, uváděné novou dvojicí moderátorů Pavlou Charvátovou a Pavlem Dumbrovským, sledovalo v neděli 3. září 2 704 tisíc diváků.
Hranici 2 milionů diváků překročil 2. díl reality show Česko hledá SuperStar, který dosáhl podílu na sledovanosti 46,35 % v cílové skupině diváků nad 15 let, což je hodnota zcela srovnatelná s předešlou řadou soutěže. Unikátní podíl na sledovanosti 69,57 % dosáhl tento díl v cílové skupině dospělí ve věku 15 – 24 let.
Vynikající sledovanost zaznamenala Ordinace v růžové zahradě s průměrným podílem 47,60 % za oba v tomto týdnu vysílané díly.
Z nových formátů dosáhl rekordních hodnot podílu na sledovanosti pořad 112 – V ohrožení života, jehož podíl na sledovanosti činil v cílové skupině diváků ve věku 15 – 54 let 69,47 %, což je nejvyšší hodnota podílu na sledovanosti v této cílové skupině u pořadů v hlavním vysílacím čase za všechny televize v tomto roce.
Pilotní díl seriálu Ztraceni zaznamenal další výrazný úspěch televize Nova a získal 58,26 % diváků nad 15 let, sledujících televizi v tomto čase, dokonce 64,92 % v cílové skupině diváků ve věku 15 – 54 let a 74,92 % diváků ve věku 15 – 24 let.
A k úspěchům lze zařadit i úvodní díl denního seriálu Ulice, který v kategorii 15+ dosáhl podíl na sledovanosti 44,96 či dokonce 56,74 % v kategorii ženy 15 – 54 let.
Veronika Šmítková
Tiskové oddělení televize Nova