Sobotní večery České televize patří tradičně zábavě. Letos o prázdninách se k ní přidalo i Léto s kovboji ve znamení westernu. Uplynulý víkend v sobotu 5. srpna ukázal, že léto a western patří k sobě a nejlépe chutná, pokud se předtím osvěžíme humorem.
Zábavný pořad To je šoubyznys, který byl tentokrát koktejlem starých známých songů v provedení sedmdesáti hereckých a pěveckých osobností, oslovil 1 618 000 dospělých diváků, tedy 18,9 % a 58 000 děvčat a chlapců ve věku od 4 do 14 let, tj. 5,1 %. Tím se tento „šoubyznys“ stal nejsledovanější sobotní prázdninovou zábavou ČT a druhou nejsledovanější (hned za „55 minutami s Miroslavem Donutilem“) od začátku roku. Téměř 47 z každého sta dospělých u obrazovek si z celé televizní nabídky zvolilo právě hudební díl pořadu To je šoubyznys a podíl na publiku u dětí byl u tohoto pořadu více než pětinový (20,53 %).
Ale i následující pořad vysílaný od 21:20 hodin v rámci Léta s kovboji si získal vysoký ohlas diváků. Na boj osamělého šerifa Johna Wayna ve snímku Rio Bravo se dívalo 860 000 dospělých diváků, tj. 10,0 %; při podílu na publiku 36,94 %. Tímto se tento film stal nejledovanějším sobotním westernem vysílaným od začátku prázdnin. Pozadu však nezůstaly ani děti. I přes pozdní hodinu se na western dívalo 23 000 dětí ve věku 4–14 let, tj. 2,0 % při podílu 22,35 %.
Muži jsou většími milovníky starých westernových filmů než ženy. Rio Bravo zhlédlo 11,7 % dospělých mužů, při podílu na publiku 40,24 %; zatímco ženy s 33procentním podílem a 8,5procentní sledovaností byly opět v menšině.
Již tento víkend nás čeká další westernové dobrodružství Jízda vysočinou, na které se diváci mohou těšit po pátém pokračování zábavného pořadu To je šoubyznys.