Před týdnem uvedlo vydavatelství Sanoma Media Praha nový týdeník s názvem Agenda. Dnes, tedy po týdnu existence, ohlásilo, že druhé číslo bude zároveň posledním. Týdeník je prý fiktivní a měl vyvolat diskuzi o vzájemném přebírání a zdrojování obsahu mezi jednotlivými redakcemi.
„Titulní materiál druhého čísla je dvanáctistránkovou případovou studií experimentu Agenda, věnovanému přebírání obsahu v českých médiích. Kdo si myslel, že jde o virální kampaň, měl pravdu,“ napsali autoři projektu na Facebooku.
Týdeník, který vzbudil silnou kontroverzi zejména kvůli přebírání článků z jiných médií bez jejich souhlasu, vycházel v nákladu 40 tisíc kusů a prodával se za cenu 20 korun. Vydavatel zmiňoval úspěšné magazíny ze zahraničí, které vycházejí na podobném principu. Typickým příkladem měl být časopis Angora z Polska.
Nový týdeník Agenda neměl prakticky žádnou kampaň vyjma Facebooku. Do povědomí se dostal zejména díky naštvaným reakcím novinářů a konkurenčních vydavatelství. Vydavatelství Sanoma Media Praha se nakonec rozhodlo svůj nový produkt stáhnout z trhu. Rychlé ukončení projektu a snaha vydávat jej za experimentální „virál“ může být způsobem, jak ze všeho elegantně „vybruslit“. Pokud by byl týdeník lépe uveden na trh a dosáhl určitého prodejního úspěchu, zřejmě by pokračoval.