Na včerejší konferenci DIGImedia 2009, jejíž podtitul zněl Digitální vysílání po roce: plány vs. realita, se nejvíce mluvilo o penězích. Respektive o jejich nedostatku.
Nejvýraznějším zklamáním je propad trhu s televizní reklamou. Z loňských 11 a půl miliardy letos zbude nejspíš jen miliard osm. Tento výrazný pokles dělá problémy i velkým hráčům na trhu, jako jsou TV Nova a TV Prima. Nové digitální stanice jako třeba Z1 nebo TV Barrandov mají pozici ještě těžší, protože si zatím nestihly vybudovat pevný okruh inzerentů.
Současná ekonomická a finanční recese také brzdí proces přechodu z analogového na digitální televizní vysílání, i když představitelé České televize uvedli, že recese nemůže jejich postup zpomalit, protože mají naplánovaný a pokrytý celý finanční plán. Avšak v soukromém sektoru je situace jiná – stačí připomenout rozjezd/nerozjezd R1 nebo ohlášený opožděný start české mutace MTV.
Tématem byl i překvapivý pokles sledovanosti, který nastal i přes rozšířenou nabídku televizních kanálů. Tento pokles je významný zejména u mladší generace, u níž začíná dominovat internet.