Radě pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) se ani tentokrát nepozdávaly některé reklamy, jelikož nebyly podle ní rozeznatelné od zbytku vysílání. Správní řízení ovšem zahájila také kvůli jiným důvodům.
Celou řadu správních řízení zahájila RRTV s Českou televizí, důvodem byly reklamní spoty na automobily, podle RRTV „nebyl (spot, poznámka redakce) jako reklama rozeznatelný, jelikož byl zařazen v teleshoppingovém bloku Nákup extra„. Nákup extra využívá Česká televize jako teleshopping, v němž prezentuje „běžné“ reklamní spoty obohacené o sdělení obsahující cenu a kontakt. Několik upozornění dostala i TV Prima, protože zařadila reklamu „označenou jako sponzor reklamní znělky„, jedná se o období prosince 2007.
K TÉMATU: ČT nahradila reklamu teleshoppingem, díky zákonu jí to může projít
RRTV už řeší první problémy spojené s tzv. „product placement„. Zákonné normy přikazují televizím odvysílat oznámení o výskytu produktu před a po pořadu. Několik provozovatelů tak RRTV upozornila na porušení zákona, neboť „diváci mohli být uvedeni v omyl o povaze těchto pořadů„. Lhůta k náprvě byla stanovena na jeden týden.
PSALI JSME: Product placement opět o něco blíže
Během srpna přišlo na RRTV několik podnětů od diváků, ti si stěžovali například na logo Talentmania, pořadu TV Nova. Stanice jako součást propagační kampaně umístila poutač talentové soutěže do rohu obrazovky. Divákům se rovněž nelíbí fakt, že pořady nezačínají v anoncovaný čas a jsou „mylně informováni o začátcích pořadů obecně„.
Další podněty směřovaly na umístění reklamních bloků (tedy „brzy po začátku nebo krátce před koncem„), stanice ovšem nemají nařízeno, kdy mají odvysílat reklamní bloky, dodrženy musí být pouze časové odstupy. Podněty směřují i k hlasitosti znělek, dvěma přerušením 40 minutového seriálu. Přichází i kuriózní podněty jako například stížnost na vysílání širokoúhlých filmů s černými okraji.
Je vůbec možné, aby tv stanice změnila necelé 2 hodiny před začátkem předem ohlášeného programu jeho čas? Jde konkrétně o pořad Střepiny na TV Nova, který už poněkolikáté kvůli „Talentmánii“ ustupuje o 30 minut a divák se to dozvídá až když v 22:00 přepne TV a tam stále běží „TM“ a aj EPG o změně programu mlčí. Beru když jde o nějakou vyjímečnou událost. Tady jde „vyjímečně“ o peníze. K čemu pak ty televizní programy jsou? O reklamách v pořadech nemluvě.