TV Barrandov získala v polovině ledna výraznou finanční injekci ve výši 400 miliónů korun. Informuje o tom deník E15. Investoři navýšili základní jmění společnosti Barrandov Televizní Studio (BTS), které činilo 197,4 miliónů korun. Navýšení ve výši 400 miliónů bylo realizováno upsáním nových akcií, a to výlučně peněžitými vklady.
„Důvodem zvýšení základního kapitálu je posílení vlastních zdrojů společnosti Barrandov Televizní Studio s ohledem na potřebu řešení finančních zdrojů pro zahájení vysílání TV Barrandov,“ uvedl místopředseda představenstva BTS JANIS SIDOVSKÝ. Podle něj budou tyto finance použity na pokrytí plánované ztráty. Původní plány počítají s tím, že se televize dostane do plusu během pěti nebo šesti let.
Investor loni na podzim uvedl, že má na rozjezd TV Barrandov vyhrazeno jednu miliardu, z které je 300 miliónů vyhrazeno na výrobu programů.
TV Barandov je v současnosti v nelehké situaci. Jedinými příjmy jsou tržby z reklamy. Podle informací E15 se však reklamní čas TV Barrandov prodává velmi obtížně. Problémem je, že televize není zapojena do peoplemetrového měření, které je pro mediální agentury klíčové pro plánování investic. Agentury a inzerenti tak nemají žádnou představu, jak velkou cílovou skupinu diváků mohou zasáhnout. Televize chce na jaře udělat vlastní průzkum, do peoplemetrů se chce údajně zapojit až na podzim 2009.
K těmto starostem se navíc musí připočíst i ekonomická krize, která nutí velké inzerenty šetřit. Méně peněz do televizí budou dávat například mobilní operátoři T-Mobile nebo Vodafone, kteří patří k tradičně největším zadavatelům inzerce. „Navýšení základního jmění nesouvisí s finanční krizí,“ namítá Sidovský.