Hudební televizní stanice Óčko uvažuje o tom, že svou sledovanost začne měřit elektronicky prostřednictvím peoplemetrů. Informuje o tom web Euro.cz, kterému tuto informaci poskytl člen představenstva a výkonný ředitel televize HYNEK CHUDÁREK.
Óčko v současnosti měří svou sledovanost formou dotazníků v rámci průzkumu Media Projekt Podle tohoto výzkumu sleduje tento kanál necelých 250 tisíc diváků denně. Jednou za měsíc si Óčko pustí více než 1,6 milionu diváků.
„Naše sledovanost rapidně narůstá, proto zvažujeme, že vstoupíme do peoplemetrového měření. To by nám umožnilo oslovit zadavatele reklamy a mediální agentury, kteří u nás doposud neinzerovali. Začali jsme s nimi (s ATO) jednat o podmínkách našeho možného zapojení do systému. Zatím jen rámcově, abychom měli představu o důležitých aspektech. Náš zájem je však vážný,“ řekl Euru.cz Chudárek.
Nejdůležitější je finanční stránka věci. Velké televize do výzkumu vkládají desítky milionů korun ročně. „Jako manažer si musím spočítat, kolik mi takový krok přinese nových příjmů, a co to bude na druhé straně znamenat v nákladech,“ naznačuje Chudárek.