Hudební stanice Óčko se podle tiskové zprávy hodlá zaměřit na jiné formy šíření signálu.
Svou pozici v multiplexu CDG (Czech Digital Group) opouští 1.srpna. Nejedná se ale o definitivní odchod, vrátit se hodlá v případě, že se zlepší situace na trhu. „Po velmi dlouhé úvaze a nespočtu analýz jsme dospěli k názoru, že šířit signál televize Óčko prostřednictvím pozemního digitálního vysílání se nám v současnosti nevyplatí. Proto jsme se rozhodli opustit multiplex společnosti CDG a soustředit se na jiné formy šíření signálu, které se v České republice rozvíjejí mnohem dynamičtěji a umožňují nám rychleji se dostat k novým divákům,“ říká Jiří Balvín, generální ředitel TV Óčko.
Balvínovi se především nelíbí fakt, že se v průběhu digitalizace mění podmínky pro vysílání. Třetí multiplex, v němž Óčko aktuálně je, měl podle předpokladu pokrýt 70% území České republiky. Nyní však změnil strategii a plánuje pokrytí stoprocentní. Naopak čtvrtý multiplex nestaví multiplex vůbec. „Ocitáme se tak v monopolním prostředí, kde si nemůžeme vybrat šiřitele našeho pozemního signálu,“ vysvětluje Hynek Chudárek, výkonný ředitel TV Óčko. A opět jej doplňuje Jiří Balvín: „Za současných podmínek se nám přítomnost v DVB-T nevyplatí. Vysíláme již sedmým rokem, jsme úspěšní u diváků a jsme ziskoví. Nepotřebujeme být v pozemním digitálním vysílání za každou cenu a nechceme platit nesmyslné celoplošné pokrytí na úkor našeho programu.“
„Analýzy ukazují, že pouze čtrnáct procent našich diváků nemá jinou možnost příjmu televize Óčko než přes digitální pozemní vysílání. I kdyby si nikdo z těchto diváků nepořídil alternativní zdroj příjmu, vrátili bychom se ve sledovanosti na úroveň ze začátku tohoto roku. Přijde nám smysluplnější investovat peníze do programu a rozvoje stanice než do nesmyslně drahého šíření signálu na území, kde diváky nikdy mít nebudeme,“ říká Petr Marek, člen představenstva TV Óčko. Stanice už má i představy, jak získat diváky zpět.