VIDEO UVNITŘ – České televize již brzy budou moci firmám nabízet tzv. product placement pro propagaci konkrétní značky. Tuto formu reklamy v pondělí schválila vláda v rámci české verze evropské směrnice o audiovizuálních mediálních službách na vyžádání.
TV Nova a TV Prima se již dříve vyjádřily, že tuto možnost ve svých filmech a seriálech budou využívat. Propagované výrobky se musí stát přirozenou součástí děje (viz. ukázka) a mohou se objevovat ve filmech, seriálech, sportovních a zábavních pořadech. Nesmí se o nich samoúčelně mluvit a divák musí být na product placement upozorněn třeba v závěrečných titulcích.
Product placement nesmí být součástí pořadů pro děti. Dále se nesmí propagovat tabákové výrobky a léky na předpis.
Už se těším, jak třeba ve filmu o Husovi bude reklama na „Palcát“, který za totáče řídil současný ředitel ČT, nebo film o cestách vesmírem zařídí některá z cestovek, třeba Tomi tour?