Jedna z nejsledovanějších televizních show v USA zažívá výsledkovou blamáž. Soutěž The American Idol vyprodukovala již osm vítězů, každé finále sledovalo více než 40 milionů diváků. Nyní na povrch vyplouvají machinace s hlasy, které se odehrály v posledním ročníku. U nás o tom informoval online deník E15.
Ukazuje se, že výsledky americké show, v níž se hledají nové pěvecké hvězdy, výrazně ovlivnila telefonní společnost AT&T. Ta je jedním z hlavních sponzorů The American Idol. Její zaměstnanci umožnili, aby byly hromadně a zadarmo odesílány textové zprávy s hlasy pro pozdějšího vítěze. Tím se stal Kris Allen, který přiznal, že neví, co si o případu, jenž byl pojmenován Textgate, má myslet.
O hlasování vycházejí každý den najevo nová fakta. Ukazuje se, že pro vítěze Krise Allena byly nefér způsobem odeslány ne desítky či stovky, ale tisíce hlasů. Sponzor AT&T totiž poskytl možnost bezplatného hlasování pro Allena na večeru, který se konal v jeho domovském městě Jacksonvillu v Arkansasu. Bylo to ve chvíli, kdy probíhalo finále soutěže. Nic podobného ale nebylo nabídnuto příznivcům druhého finalisty – Adama Lamberta.