Realizátor prozatím jednotného elektronického měření televizní sledovanosti, společnost Mediaresearch, spustila na doméně www.peoplemetry.cz osvětový web k tomuto způsobu měření sledovanosti. Hlavním smyslem webu pro laiky je přiblížit informace o tomto výzkumu široké veřejnosti.
Web je postaven na českém hrdinovi Standovi, který uživatele provede základními fakty prostřednictvím několika krátkých videí. Web dále obsahuje podrobnější informace a odpovídá na možné nejčastější dotazy.
„Po celých 10 let, kdy sledovanost televize měříme, se potýkáme s tím, že vysvětlit informace o peoplemetrech není jednoduché, a to ani v okruhu našich klientů a obchodních partnerů. Často slýcháváme nespočet mýtů, které o peoplemetrovém měření kolují,“ komentuje důvody vzniku webu Tereza Šimečková, předsedkyně představenstva společnosti MEDIARESEARCH. „Dali jsme si záležet na tom, aby byl web srozumitelný širokému okruhu čtenářů, ale zároveň abychom zachovali metodické principy výzkumu,“ dodává Tereza Šimečková.
Populárně naučný web přibližuje svým návštěvníkům problematiku peoplemetrů pomocí veřejně zavedeného pojmu „koláčů“ sledovanosti, které evokují nejznámější výstupy z peoplemetrových dat – koláčové neboli výsečové grafy. Další pojmy z problematiky měření sledovanosti televize objasnili tvůrci například na akvarijních rybkách, svinovacím metru či fotbale. Celkově je web laděn do příjemné domácí atmosféry. Redakci RadioTV.cz o novém projektu informovala Pavla Chlebounová z PR oddělení společnosti.