Andrej Babiš má prý zájem o TV Metropol. K čemu by mu byla?

televizemaleGLOSA – Poslední dobou je poměrně časté, že se v českých médiích objevují různé dohady a spekulace o možných akvizicích, které jsou na první pohled nesmyslné. Mezi ně lze řadit i údajnou snahu miliardáře Andreje Babiše o koupi pražské regionální televize Metropol. Otázkou je, k čemu by mu byla a zda může tak významně ovlivnit veřejné mínění, že by mu mohla pomoci například podporou politických ambicí?

Aktualizace – 2.7. – 15:35: Podnikatel Andrej Babiš pro agenturu ČTK popřel, že by jednal o koupi TV Metropol. Prý se nezná s jejím majitelem, ani se s nikým nesešel za účelem případné realizace tohoto obchodu. To ale nic nemění na podstatě této glosy, která je stále aktuální.

Televize Metropol je poměrně mladá značka a jako taková ještě není dostatečně zavedená. Navíc se jedna o pražskou televizi, která má sice ambici působit celoplošně, ale se současným programovým zaměřením to asi nebude možné. I proto management televize pracuje na programových změnách, které by měly zatraktivnit vysílání i pro diváky mimo Prahu. Není ale jasné zda se rovněž změní značka, neboť brand Metropol by pak nevystihoval zaměření televize.

Pokusme se ale namodelovat situaci, že by podobnou televizi koupil podnikatel a miliardář Andrej Babiš, který se netají politickými ambicemi. K čemu by mu podobný podnik byl? Televize jako médium může mít poměrně významný dosah na veřejné mínění. Platí to ale zejména o dlouhodobě zavedených značkách, jejichž nastartování stojí hodně úsilí a prostředků. Televize Metropol bude potřebovat ještě několik let k tomu, aby překročila svůj stín městské televize pro Prahu. Této nálepky se bude jen obtížně zbavovat, pokud ovšem radikálně nepředělá svůj image. Což se ale neobejde bez razantních investic do programu.

Podívejme se na to i z jiného pohledu. Nejmladší plnoformátová televize Barrandov vysílá přes tři roky. Za tu dobu „spolykala“ přes jednu miliardu korun. Letos by se měla přehoupnout do černých čísel ale i pokud se to povede, návratnost prvotní investice bude ještě poměrně dlouhá.

Andrej Babiš patří k nejbohatším mužům v této zemi. Ale určitě není z těch, kdo by vyhazovali peníze oknem. I proto nelze předpokládat, že by si koupil jakoukoliv televizi jen aby ji měl. Pokud by se rozhodl vstoupit do televizního byznysu tak aby to mělo pro něj ekonomický smysl, televize Metopol by v tomto případě asi nebyla správnou volbou. A pokud mu jde jen o politický vliv, jednodušší než koupit celou televizi, je podchytit si vybrané novináře, některá média nebo klíčové osobnosti. Existuje mnoho legitimních způsobů jak toho docílit aniž byste museli kupovat celou jednu televizi.

Autor článku:

Komentáře (1)

  1. Ivo Rottenberg

    Babiš má, na co si vzpomene. Chybí mu rádio nebo televize. Nepotřebuje televizí vydělávat peníze, jde mu jen o vstup do vyšší politiky. Zatím je na tom jako zbohatli beduíni v Dubaji. Nevědí co s penězi, ale v povědomí světa jsou to stále jen zbohatlí beduíni. A mýtus, že majitel televize dává „svým“ zaměstnancům tvůrčí svobodu, je opravdu jen mýtem. Jednou mi tatínek říkal, že pomluva sice nic neznamená, ale… Stačí kapka petroleje do čisté studánky a studánka je na dlouhou dobu nepoužitelná. Analogii v politice netřeba připomínat. A Babiš jistě ví, co dělá, pokud ovšem není zpráva o koupi televize jen bluf.

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .
Štítky: