Peoplemetr, nebo také TV-metr, se skládá ze dvou jednotek: komunikační a televizní. Obě připomínají malé krabičky. Komunikační jednotka zajišťuje přenos údajů do sběrného centra pomocí GSM technologie.
Televizní jednotka, která je napojená přímo na televizor, zase „komunikuje“ se členy domácnosti pomocí speciálního dálkového ovládače. Každý člen rodiny má přidělené číslo a tím se hlásí ve chvíli, kdy zapne televizor, nebo přijde do místnosti, kde televize už vysílá.
Peoplemetr zaznamenává veškeré změny, které se dějí ve vztahu televizor – divák. Kromě zapínání, vypínání a přepínání zaznamenává i sledování teletextu, videa nebo sledování satelitních a kabelových stanic. Každý divák v domácnosti vybavené peoplemetrem se musí přihlásit, tedy aktivně dát najevo elektronickému zařízení, že je momentálně přítomen a sleduje televizi. V momentě, kdy opouští místnost, je povinen se odhlásit, a to i v případě, pokud ponechá televizi puštěnou.
Měření televizní sledovanosti – peoplemetry
Sledovanost je měřítkem úspěšnosti televizních stanic a určuje pozici jednotlivých televizních skupin na trhu. Reklama se prodává přímo podle zásahu jednotlivých kampaní a podle toho, kolik diváků reálně shlédlo jednotlivé reklamní spoty.
....