Stanice ČT24 oslaví v sobotu 2. května 15 let od svého prvního vysílání. Od roku 2013 se řadí mezi pravidelně nejsledovanější zpravodajskou veřejnoprávní stanici v Evropě a týdně jí zhlédne více než 3 miliony diváků.
Zdroj: Česká televize – moderátor David Borek v prvním zpravodajském studiu ČT24
15 let vysílání ČT24 v číslech:
- ČT24 je nejsledovanějším zpravodajským kanálem v Evropě. Prvenství drží pravidelně od roku 2013
- Týdně si vysílání ČT24 pustí více než 3,2 milionu diváků.
- 69 % pořadů ČT24 je vysíláno premiérově.
- Během zásadních událostí se ČT24 stává hlavním zdrojem informací. Při povodních 2013 ji sledoval každý pátý divák, prezidentské volby na ČT24 očekávaly v jediný okamžik přes tři miliony lidí. V době vrcholící koronavirové krize dokázala týdně oslovit téměř 5,5 milionu dospělých diváků. Nejvíce ve své patnáctileté historii.
- ČT24 sledují výrazně více muži a vzdělanější část publika.
- K pořadům s nejdelší tradicí ve vysílání ČT24, tedy pořadům vysílaných od roku 2005, patří například Černé ovce, Objektiv, Otázky Václava Moravce nebo Reportéři ČT.
- Nedílnou součástí zpravodajského servisu ČT je i web CT24.cz, který v loňském roce v průměru každý měsíc navštívilo téměř 1,25 milionu uživatelů.
Zdroj dat: ATO – Nielsen Admosphere, živě + TS0-3, 29.4.2020
Zdroj dat: Kantar CZ, sběr dat: 31. 3. – 1. 4. 2020, počet respondentů: 1 004
„Zejména v době, kdy se u nás či ve světě děje něco skutečně závažného, je ČT24 pro diváky základním zdrojem informací a role zpravodajství České televize nepostradatelná. Máme nejhustší síť vlastních zahraničních zpravodajů a velmi silnou síť regionálních zpravodajů. Díky sedmi studiím máme zázemí pro pokrytí všech regionů Česka. Nejen čísla sledovanosti, ale zejména spokojenost diváků s vysíláním dokládá, že veřejnoprávní zpravodajství plní svoji celospolečenskou roli dobře. Dle mezinárodního průzkumu Reuters Institute jsme nejdůvěryhodnějším tuzemským televizním vysílatelem. A právě důvěryhodnost, objektivita, rychlost a flexibilita jsou jedny z našich největších předností,“ říká generální ředitel České televize Petr Dvořák.
Od roku 2013 nabídla divákům více než 129 tisíc hodin vysílání. Nejsledovanějším měsícem od počátku vysílání byl letošní březen díky aktuální situaci způsobenou Covid-19. V neděli 15. března dosáhla ČT24 rekordu ve své historii, kdy oslovila téměř 4,2 milionu dospělých diváků.
Při vzniku se vedení ČT24 částečně inspirovalo v zahraničí, především ve Velké Británii, Švédsku a Polsku. „Když jsme začínali, nebylo ani studio, ani lidi, ani struktura, vše jsme museli vytvořit. Vybrali jsme několik veřejnoprávních kanálů po Evropě, ze kterých jsme čerpali inspiraci, a od ledna 2004 jsme začali vše stavět a prakticky zkoušet,“ vzpomíná na začátky vysílání ředitel Zpravodajství a sportu Zdeněk Šámal a dodává: „Teď, po patnácti letech je ČT24 svébytnou zpravodajskou stanicí, která je informační jedničkou na českém trhu a nejsledovanější zpravodajskou stanicí v Evropě. Je aktuální, spolehlivá a důvěryhodná a těší a zavazuje nás, že diváci umí tyto kvality ocenit.“
V době pandemie potvrdili diváci to, že pro ně hraje zpravodajství ČT důležitou roli. Z výzkumu Kantar CZ vyplývá, že více než třetina respondentů považuje ČT jako hlavní zdroj informací. 9 z 10 diváků potom považuje zpravodajství ČT o aktuální koronavirové krizi jako důležité, srozumitelné, věrohodné i objektivní.