Cílevědomý muž pevných zásad, bývalý generální ředitel České televize, dnes zástupce silné hudební televize TV Óčko, která je čerstvým držitelem licence a je schopna začít vysílání už 6. května jako první z šesti držitelů.Cílevědomý muž pevných zásad, bývalý generální ředitel České televize, dnes zástupce silné hudební televize TV Óčko, která je čerstvým držitelem licence a je schopna začít vysílání už 6. května jako první z šesti držitelů.
Zdá se, že jste v čele pomyslného digitálního peletonu. Máte z toho radost?
Samozřejmě, že z toho máme radost, ale pokud nás přirovnáváte k cyklistickému peletonu, tak bychom byli rádi, kdyby se na nás někdo rychle dotáhl a vedli jsme ten peleton společně.
Přechodem na digitální vysílání se pro vás mnoho nemění, jste připraveni vysílat už 6. května. S Českým Telecomem coby provozovatelem multiplexu C jste se již dohodli?
My jsme připraveni, Telecom také, jednání stále probíhají a jsme přesvědčeni, že skončí tak, abychom kontinuálně přešli na řádné vysílání.
Co je nutné ještě ošetřit do začátku provozu. Zatímco vy jste připraveni, na příjmu budou zcela jistě nějaké rezervy…
Do začátku řádného pozemního vysílání je potřeba jediné – uzavřít smlouvu s Českým Telecomem. Pokud lidé vlastní set-top-boxy, tak na příjmu žádné rezervy nebudou. Z tohoto pohledu nás tedy žádná jednání nečekají. Jinak budeme kontinuálně jednat o rozšiřování pokrytí České republiky a zúčastňovat se jednání komise při ČTÚ o technickém plánu přechodu na DVB-T.
Uvažujete i o jednáních se svými konkurenty, hovořil jste například o společné nabídce reklamních časů s Z1 a Febio TV. Co si od jednání slibujete?
Ještě před přidělením digitálních licencí jsme byli v častém kontaktu s různými žadateli a uvažovali jak o společném prodeji reklamních časů, tak o vytvoření jakési asociace „nových“ televizí, podle zásady, že v jednotě je síla. Já jsem optimista a myslím si, že se dohodneme. Máme přeci jen dost společných zájmů.
Lze se uživit z prodeje reklamních časů v takové konkurenci?
Ano, lze! Pochopitelně to nejde samo, ale lze. Konečně dojde na naše slova, že reklama se bude muset tematicky rozdělovat podle specifického zaměření jednotlivých televizí.
Máte za sebou silného investora (Mafra). Počítáte s jeho pomocí?
Samozřejmě, že počítáme a mnohokrát jsme všude zdůrazňovali, že vstup do Mafry byl pro nás oceněním námi nastoupené cesty. Zároveň jsme si byli vědomi, že sami, bez silného investora, nemůžeme na mediálním trhu obstát.
Jakým způsobem probíhá spolupráce v rámci tohoto koncernu?
Probíhá velmi dobře, ale neptejte se jak – to je naše tajemství…
Odrazí se to nějak na obsahu vysílání televize?
Ano. Například – kdo přijde z Mafry s nějakým dobrým nápadem, má u nás dveře otevřené…
Dobře. Zmíníte alespoň některé nové interaktivní služby?
To bude opravdu záležet na jednáních s provozovatelem sítě, takže teď by bylo předčasné o něčem konkrétním hovořit…
A jak to bude s vysíláním do mobilních telefonů. Eurotel dostal za Óčko tučnou pokutu od RRTV. Jak je váš názor na tuto „kauzu“ a jaká je budoucnost takového vysílání?
Myslím si, že Eurotel měl začít s RRTV dříve komunikovat. V tomto případě nešlo o vysílání, ale o streamování. O budoucnosti televize v mobilech jsem naprosto přesvědčen, stane se samozřejmou součástí našeho života.
Lze zmínit některá programová schémata „nové“ televize? Promění se nějakým způsobem vysílání?
Programové schéma zůstane v zásadě stejné, ale od jeho vzniku – podzim 2003 – prošlo řadou změn a na obrazovce se objevila celá řada nových pořadů. Některé přežily delší dobu, některé po půl roce zanikly. Ale tak to v televizním světě chodí. Chystáme řadu nových pořadů, ale prezentovat je budeme vždy až těsně před uvedením na obrazovku.
Počítáte také s posílením týmu redaktorů, moderátorů…?
Počítáme spíše s posílením dramaturgů a obchodního oddělení.
Pokud byste hledal mezi zahraničními televizemi, existuje zde nějaký vzor nebo alespoň podobná koncepce, které byste se chtěli přiblížit?
Dříve se o nás říkalo, že jsme českou obdobou MTV. Ale jaké MTV? Těch je v současnosti celá řada s různým programovým zaměřením. Takováto specializace není na našem trhu možná. My musíme být hudební televizí, která uspokojí nejen mainstreemové, ale i alternativní diváky a zároveň bude aktivně reagovat na změny životního stylu. Možná se trochu blížíme k francouzské M6, ale i ta prochází mnoha změnami.
Počítáte i s možným neúspěchem. Existuje pro vás nějaká alternativa?
Ne, s neúspěchem nepočítáme! Jediná alternativa je – ÚSPĚCH.