Český trh kabelových televizí by mohl brzy ovládnout jediný velký operátor. Pokud transakci schválí antimonopolní úřad, ovládne UPC svého konkurenta Karneval a díky tomu získá přibližně 80 procent trhu. Konkurovat budou UPC pouze malé firmy, které poskytují kabelové přípojky lokálně.
V roce 2002 na trhu kabelových operátorů soutěžily tři velké firmy – UPC, TES Media a Intercable. V následujícím roce se dvě menší společnosti spojily do jedné a vznikl Karneval. Ani ten ovšem svým podílem na trhu nepředstihl UPC a po dalších třech letech zůstává jediný velký kabelový operátor. Společnost Liberty Global, vlastník nejsilnějšího provozovatele kabelových přípojek na českém trhu, totiž koupil za devět miliard korun konkurenční Karneval.
Spojení musí schválit antimonopolní úřad. Spojené firmy totiž budou mít velmi silné postavení – ovládnou asi 80 procent trhu s placenou televizí. „Nebude to jednoduché rozhodování,“ řekl Hospodářským novinám ředitel antimonopolního úřadu Martin Pecina. „Pokud bychom se spojením souhlasili, asi by se to neobešlo bez závazků a podmínek.“ Rozhodnutí úřadu padne zřejmě do konce roku. Do té doby by podle majitele UPC, firmy Liberty Global, mělo trvat i dokončení transakce, včetně finančního vyrovnání.
Posílené UPC má v nejbližší době plánu oslovit klienty nabídkou tří služeb v jednom – tedy kabelové televize, rychlého internetu a telefonování – a konkurovat tak společnosti Telefónika O2, která spouští IPTV televizi, aby mohla svým klientům nabízet podobnou trojkombinaci. „Boj v obývácích českých domácností rozhodně svedeme především s Telefónikou O2. I když ve srovnání s nimi budeme stále malý operátor. My dosáhneme společně na 1,2 miliónu domácností, Telefónica O2 skoro na všechny, tedy na čtyři milióny. Všude má natažené svoje dráty, i když je nevyužívají všechny domácnosti,“ říká v rozhovoru pro Hospodářské noviny šéf UPC Václav Bartoň.