Podcasting čeká významný nárůst reklamních příjmů, které by se v příštích pěti letech měly zpětinásobit. Nejvíce na tom vydělá Google. Vyplývá to ze zveřejněné studie agentury eMarketer.
Podcasting je připraven na významný růst reklamních příjmů, přestože jeho využívání zaostává za rozšířením iPodů od Appe a dalších MP3 přehrávačů. Vyplývá to ze zprávy, kterou tento týden zveřejnila výzkumná agentura eMarketer. Podle ní se v průběhu příštích pěti let zpětinásobí reklamní příjmy podcastingu ze současných 80 mil. dolarů na 400 milionů v roce 2011 (údaje jsou za reklamní trh v USA). Informoval o tom americký časopis Media Week.
Analytik agentury eMarketer James Belcher podle Media Weeku předpokládá, že na tomto boomu vydělá nejvíce současný gigant v oblasti internetové reklamy – Google. Belcher očekává, že se Googlu v příštím roce podaří adaptovat jeho reklamní systém AdSence do prostředí podcastingu. To by pak umožnilo prakticky každému podcasterovi umístit do svých podcastů reklamu.
Přestože v Americe existuje více než 90 tis. podcastů a mezi uživateli je rozšířeno necelých 90 mil. iPodů, hraje podcasting v rozpočtech zadavatelů reklamy jen podružnou roli. To je způsobeno „nízkým podílem uživatelů, stahujících podcasty pravidelně“, říká Belcher. Jen 12% Američanů alespoň jednou využilo podcastu a jen 1% tak činí pravidelně, což je zhruba 1 mil. lidí. Jejich významný nárůst se podle Belchera nedá očekávat.
„Navzdory malé uživatelské základně, představuje podcasting díky schopnosti přesného cílování, nízkým nákladům a zaujatým nadšeným uživatelům atraktivní reklamní médium“, uvádí se dále ve zprávě agentury eMarketer.