Přípravy na rozjezd pozemního digitálního vysílání jedou na plné obrátky zejména u poloviny ze šestice stanic, které mají šanci získat kompenzační licenci k vysílání (TV Barrandov, Óčko, Z1, Febio TV, RTA a TV Pohoda). O licenci musí požádat Radu pro rozhlasové a televizní vysílání. Zatím tak jako jediná učinila TV Barrandov, ke stejnému kroku se chystá i zpravodajsko-publicistická Z1. TV Óčko tak učiní až po přijetí Technického plánu přechodu, který by v březnu měla schvalovat vláda.TV Barrandov postupně poodhaluje zákulisí příprav na rozjezd kanálu, který má v střednědobém horizontu ambici utkat se s TV Prima o pozici komerční dvojky na tuzemském televizním trhu. Programovým ředitelem stanice se stal v minulých dnech Přemysl Svora, který od loňského léta budoval zpravodajskou redakci této televize. Svora je zkušený novinář, pracoval ve slovenském deníku Sme, psal komentáře pro Lidové noviny, byl šéfredaktorem ekonomického týdeníku Profit. Televizní praxi nabyl na Nově, kde vykonával funkci vedoucího vydání Televizních novin. Poté působil v bulvárním segmentu. Sepsal kontroverzní knihu Sedm týdnů, které otřásly Hradem a šéfoval neúspěšnému bulvárnímu časopisu Pres. Pak se vrátil do televizního prostředí, kdy vedl regionální studia v RTA.
Nový šéf programu chce zacílit na diváky starší třiceti let. Stanice nabídne plnoformátové schéma včetně zpravodajství a publicistiky. Proto již nyní jsou na důležitých politických a společenských akcích k vidění reportéři TV Barrandov s výraznými červenými mikrofony. Logo tohoto kanálu je tak k vidění ve zpravodajských relacích jiných televizí a diváky tak upozorní na příchod nové stanice. Redaktoři také budují archiv záběrů k budoucímu využití.
TV Barrandov by ráda v létě zahájila své vysílání v pozemních digitálních multiplexech, satelitních platformách a kabelových a IPTV rozvodech. Začala by si tak zajišťovat diváckou základnu pro podzimní sezónu, která je bohatá na investice od zadavatelů reklamy. V prvních měsících počítají barrandovští s osmnácti hodinami programu denně. „S větším pokrytím rádi spustíme nonstop vysílání,“ uvedl mluvčí stanice Janis Sidovský pro server iDnes.cz. Upřesnil také, že televize počítá s filmy a seriály z evropské produkce a velký důraz bude klást na původní tvorbu.
Ve vedení se kromě Svory objevili i další manažeři se zkušenostmi z TV Nova. Šéfkou nákupu akvizic se stala Jana Porybná, pozici obchodního ředitele zastává David Bártík. Redakci publicistiky má na starosti Radovan Slánský, bývalý dramaturg relace Na vlastní oči. Logo TV Barrandov a celý grafický obal vytvořil tým pod vedením Ondřeje Semotána, který byl na Nově art directorem.
O udělení kompenzační licence požádají v dohledné době i další stanice. Óčko se žádostí čeká na schválení Technického plánu přechodu, který určí přesné podmínky pro budoucí pozemní vysílání v tuzemsku. Na stůl vlády by se měl dostat v březnu. Čekání může manažerům hudební stanice zpříjemnit zpráva o tom, že se její program vrací do analogové nabídky kabelové sítě UPC. „Zákazníci tohoto operátora mohou opět sledovat TV Óčko v hlavní programové analogové nabídce Klasik, ze které od počátku roku 2008 v rámci digitalizace kabelové sítě UPC zmizelo,“ potvrdil Ondřej Kašpárek z tiskového oddělení stanice. Vysílání je dostupné i v rámci všech balíčků digitální kabelové televize UPC.
Zpravodajsko-publicistická Z1 i nadále počítá se zahájením vysílání ještě na jaře. Do svého startu musí mít přidělenou zmíněnou kompenzační licenci od RRTV, o kterou prozatím ještě nezažádala. I tak jsou v plném proudu přípravy na čtyřiadvacetihodinové vysílání, které kromě zpravodajských bloků vyplní i dokumenty, magazíny, dokumentární příběhy a aktuální talk show.