David Duroň, O2TV: o konci Premier league na Slovak Sport jsme neměli tušení, dohoda s Digi sportem byla blesková

david-duron-foto-vyskaKdyž slovenská sportovní televize Slovak Sport před novou sezonou překvapivě oznámila, že s přenosy fotbalové Premier league nepočítá, chopil se příležitosti kanál Digi sport, který následně podepsal exkluzivní smlouvu o šíření v kabelových a IPTV platformách se společností O2. David Duroň, marketingový ředitel segmentu domácnosti ve společnosti O2 v rozhovoru pro RadioTV.cz objasňuje okolnosti, za jakých se tato dohoda zrodila.

Kromě sportovního obsahu jsme mluvili o praktické dostupnosti služby O2TV v domácnostech, ohlasech na službu O2TV Go a zmínili jsme i trendy v oblasti placené televize.

Co pro vás znamená produkt Premier league v nabídce O2 TV?

„Jde o další milník pro naši O2TV. Po unikátních funkcích, které jsme představili v letošním roce – zpětné  shlédnutí (možnost sledovat pořady ze všech kanálů až 30 hodin zpětně), vzdálené nahrávání ovládané přes aplikaci O2TVGo, videotéku do počítačů a mobilů nejen pro O2TV zákazníky a možnosti sledováni TV na mobilních zařízeních pro O2TV zákazníky – máme i unikátní obsah, který je v kabelovém vysílání dostupný pouze u nás.“

Jaké poznatky a zkušenosti jste nasbírali za jeden rok fungování?

„Exkluzivně máme Premiere League v nabídce teprve tři týdny. Ale právě proto, že jsme si byli vědomi vysoké atraktivity obsahu pro naše zákazníky, který byl celou minulou sezónu vysílán v ČR exkluzivně na SlovakSport TV2, a který jsme jako první v ČR do nabídky právě kvůli Premier League zařadili, jsme o tuto soutěž stáli.“

Premier league v televizi má smysl i v konkurenci zahraničních platforem a online streamů

Vysledovali jste trend mezi fotbalovými přenosy a možným nárůstem abonentů vaší služby? Zvláště, když posléze zařadili Premier league i další operátoři?

„Právě z předchozího roku víme, že byla řada zákazníků, kteří si naši službu předplatili právě kvůli tomuto kanálu a nechtěli jsme je zklamat.  Fakt, že pro letošní rok máme exklusivitu, se již nyní projevuje ve zvýšeném zájmu o O2TV.“

Je tenhle produkt ještě i dnes, v době pololegálních online streamů a možné abonence zahraničních satelitních platforem stále atraktivní pro diváka?

„Určitě ano. Nejde jen o čistý přenos Premier League, ale také o to, že jsou zápasy komentované v českém a slovenském jazyce, speciální studia v průběhu zápasů se zajímavými hosty, to vše dělá tento obsah na O2TV unikátním.  O kvalitě obrazu a zážitku z takového fotbalového zápasu nemluvě.“

Vycházeli jste z předpokladu, že divák kvůli Premier league změní primární cestu, jak sleduje televizi, tedy vymění svého operátora kabelové či satelitní televize?

„Ano, a také se to děje. Pro spoustu zákazníků placených televizí to byl impulz ke změně operátora.“

Spolupráci s Digi sportem jsme vyjednali za dva dny

Jak se zrodila vaše exkluzivní dohoda s Digi sportem, kterou jste oznámili pouhý den před začátkem nové sezony?

„Velice rychle. Za 24 hodin po zvážení této příležitosti jsme stáli před investiční komisí O2, za dalších 24 hodin to posvětili zástupci akcionářů, a my potvrdili dohodu.“

Informovala vás televize Slovak sport před rokem, kdy jste jako první operátor v ČR zařadili kanál Slovak sport 2, že práva pro Premier league tato televize vlastní pouze pro jeden rok?

„Před rokem, jsme toto vůbec neřešili. Měli jsme jiné priority.“

Znamená to, že jste ani nevěděli o tom, že tato stanice nehodlá uplatnit svou opci pro další ročníky?

„Ne, tuto informaci jsme skutečně neměli.“

Jak se nyní stavíte k dalšímu setrvání programu Slovak Sport.TV2 ve vaší nabídce? Má pro vás smysl jej ponechat v nabídce, zvláště když jste nyní zařadili i dva sportovní programy DIGI sport?

„Vše je otázka ceny za obsah a poptávka našich zákazníků. Pokud není atraktivní obsah ani cena, rozhodnutí je velice jednoduché. DIGI Sport 1 a 2 má tak atraktivní obsah, že pro nás v tuto chvíli držení programu Slovak Sport TV 2 nedává ekonomicky ani obsahem smysl. Spolu s Premier League na těchto kanálech mohou naši diváci sledovat taktéž exkluzivně nejlepší italskou fotbalovou ligu Seria A, nebo francouzskou Ligue 1, a to je jen příklad z mnoha dalších.“

Znamená to, že se Slovak sportem ve vaší nabídce už nepočítáte?

„Jak jsem řekl, vše je otázka ceny za obsah a poptávka našich zákazníků. Jednání ještě probíhají, Slovak Sport v naší nabídce prozatím zůstává.“

david-duron-o2tv-651

Praktická dostupnost O2TV v domácnostech se zlepšuje díky službě O2TV Go

Jak hodnotíte dostupnost O2 TV v domácnostech po několika letech fungování vaší služby? Část technicky pokročilejších diváků si stěžuje, že nenabízíte externí CA modul, který by umožňoval přístup k vaší službě i na jiných přijímačích nebo na chytré televizi. Divák prostě nechce mít v domácnosti dva přijímače a dva dálkové ovladače, když už investoval do novějšího typu TV přijímače. Plánujete v tomto směru do budoucna nějaké změny?

„Technologie IPTV je v současné době poměrně málo standardizovaná, podléhá neustálému vývoji a proto je pro výrobce spotřební elektroniky takřka nemožné podporovat IPTV všech operátorů. Situaci bych přirovnal k prostředí Smart TV, kdy pro každý typ televizoru potřebujete vyvinout aplikaci samostatně a kompatibilní nejsou ani televizory různých modelových řad stejného výrobce.“

Jinak stejný problém jako vy řeší i provozovatel satelitní televize Digi TV, kdy část diváků odmítá mít v domácnosti „předepsaný“ přijímač. Myslíte, že je v dnešní době vhodné jít touto cestou nebo je zde snaha zpřístupnit divákům v budoucnu nějaké univerzálnější řešení?

„Světlem na konci tunelu by mohlo být přepojování mobilních zařízení a televizorů v rámci nových OTT video služeb jako je naše O2TV Go, pro kterou nepotřebujete žádný set-top-box.“

Jaké jsou první ohlasy na službu O2TV Go? Projevilo se to nějak viditelně v nárůstu počtu abonentů po zavedení této služby?

„Ano, počty zákazníků stále rostou. Stále víc a víc zákazníků vidí hodnotu v placené IP televizi a jsem rád, že v tomto segmentu vedeme. Dali jsme televizi úplně nový rozměr, díky novým funkcionalitám, které jsme představili, lze televizi „konzumovat“ úplně jinak než doposud. O2TVGo – neboli možnost sledovat televizi na mobilních zařízeních nebo počítači – nám určitě pomohla a pomáhá.“

Jsou v této službě zahrnuty všechny kanály nabízené i v rámci standardní O2 televize, nebo máte nějaké výjimky, které nemůžete šířit přes O2TV Go?

„Jde o zcela nový produkt na trhu. Na O2 TV Go je teď celkem 20 kanálů, které nejsou úplně totožné s tím, co má zákazník od nás ve svém obývacím pokoji. V tuto chvíli jsme ale stále v pilotním režimu, zkoušíme, testujeme. Po konci pilotního projektu budeme dávat do nabídky jen ty kanály, které jsou pro diváky relevantní a samozřejmě licenčně ošetřeny. I pro dodavatele obsahu je toto nová příležitost, jak zpeněžit svůj obsah.“

Nové exkluzivní kanály? Dobrá otázka, uvidíme…

Mezi diváky standardně převládá názor, že většina kabelových operátorů nabízí ty samé programy a na značce tedy až tak nezáleží. Vy jste se kdysi pokusili toto vnímání přelomit tím, že jste nabízeli exkluzivní hokejové kanály s přenosy tehdejší O2 extraligy, nebo dnes nabízíte právě exkluzivní sportovní kanály s fotbalovými přenosy. Je exkluzivita nabídky klíčem ke zvyšování počtu abonentů, nebo praktické zkušenosti to nenaznačují?

„Nejen u nás v České republice, ale i kdekoli v zahraničí byl růst trhu placené televize tažen dvěma skutečnostmi – novými funkcionalitami a obsahem.  Co se týče funkcionalit O2TV, zmiňoval jsem je v úvodu našeho, rozhodně rozhovoru, a ostatních poskytovatelů máme co nabídnout a co se týče exkluzivního obsahu, tak také.“

Hodláte i v budoucnu přidávat exkluzivní kanály, které nebudou u vaší konkurence? Například některé další kanály pod vlastní značkou a dramaturgii – tedy vlastní filmový nebo hudební kanál?

„To je velice dobrá otázka, ale dovolím si na ni teď neodpovědět.“

Jaký divák je cílovou skupinou vaší služby? Je to typický rodinný divák, nebo hodláte právě oslovovat i specializované skupiny diváků, například sportovní či filmové fanoušky?

„Šalamounská odpověď (smích). Jsme televize pro celou rodinu a našim cílem je takto stavět i programovou nabídku. Díky tomu ale, že naší O2TV může zákazník sledovat na dalších čtyřech různých zařízeních, tak jsme vlastně televizí i pro jednotlivce. Pokud se mé děti dívají v sobotu ráno na pohádku, vezmu si tablet a na terase se podívám na nejlepší záběry včerejšího utkání ve fotbale.“

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .