Mezi deseti nejsledovanějšími zápasy fotbalového šampionátu jsou všechny medailové duely. Nejsledovanějším soubojem skupinové fáze byl otevírací duel šampionátu mezi Brazílii a Chorvatskem. Do top desítky se nedostal ani jeden čtvrtfinálový zápas.
Sledovanost finále dosáhla až 1,3 mil. diváků
Česká televize dnes zveřejnila podrobnější statistiku sledovanosti MS ve fotbale 2014. Dle očekávání byl nejsledovanějším právě finálový duel mezi Německem a Argentinou. Finále v průměru zhlédlo 1,17 milionu diváků. Zápas sledovala více než polovina mužů přítomných v danou chvíli u televize a více než pětina žen. Sledovanost v průběhu utkání rostla, prodloužení sledovalo téměř 1,3 milionu diváků. Celkový zásah utkání činil téměř 2,1 milionu diváků. Do zásahu se počítá každý divák, který sledoval zápas nepřetržitě alespoň po dobu tří minut.
Čtvrtfinále tak moc nelákalo, ani jeden duel není mezi TOP 10
Na druhém a třetím místě jsou z hlediska sledovanosti semifinálové zápasy. Ten první, mezi Brazílií a Německem, sledovalo přes 750 tisíc dospělých diváků. Počet diváků, kteří sledovali přenos alespoň tři minuty nepřetržitě, činil 1,4 milionu diváků. Druhé semifinále mezi Nizozemskem a Argentinou vidělo průměrně 708 tisíc diváků, zásah činil 1,44 milionu diváků. Prodloužení a penalty sledoval každý druhý divák u televize, což odpovídá podílu na publiku 51,2 %.
Do první desítky nejsledovanějších přenosů z MS ve fotbale se nevešel ani jeden čtvrtfinálový duel. Z osmifinálových duelů si diváci nenechali ujít pouze zápas Nizozemska s Mexikem. Přitom právě v osmifinále nebyla nouze o drama, když až pět zápasů se rozhodovalo v prodloužení nebo penaltách.
Otevírací zápas šampionátu mezi domácí Brazílií a Chorvatskem si nenechalo ujít téměř 700 tisíc dospělých, čímž se zařadilo na čtvrté místo v celkové sledovanosti. Zároveň šlo o nejsledovanější duel skupinové fáze s celkovým zásahem 1,36 mil. diváků.
Tabulku včetně dat poskytla Česká televize. Zdrojem dat je elektronické měření sledovanosti, které pro Asociaci televizních organizací provádí agentura Mediaresearch.