Skupina FTV Prima dnes ukázala data týkající se postupného rozvoje platformy HbbTV, která je divákům známá jako „hybridní televize“. Jde o konzumaci obsahu přímo prostřednictvím televizního přijímače připojeného k internetu.
Nová metodika a výzkum ve spolupráci s ČRa a společností Hybrid
Tzv. HbbTV aplikace dnes divákovi servírují všechny největší televizní skupiny u nás. Zástupci televize Prima dnes dali redakcím k dispozici data nejen o jejich vlastní hybridní aplikaci, ale i o HbbTV jako celku.
Podle nového měření FTV Prima sleduje hybridní televizi v České republice 1 325 567 diváků. Vyplývá to z průzkumu DevideID & fingerprinting, který byl proveden od července do začátku září. Podle měření HbbTV aplikace na kanálech FTV Prima se podařilo zjistit, že u obrazovky průměrně sedí dva diváci (konkrétně jde o průměrnou hodnotu 2,06).
Obecně narůstá také popularita využívání hybridní televize, návštěvnost kanálů FTV Prima zde meziročně vzrostla o 91 procent, zatímco konzumace videí v archivu vzrostla o 136 procent. Poslední údaje je ale potřeba brát s rezervou, jelikož tento směr konzumace se ještě vyvíjí a růst převyšující 100 procent ročně nemusí být výjimkou.
„Jako televize se již dlouhou dobu angažujeme na poli nových technologií a patříme mezi české lídry v oblasti hybridní televize. Čísla o používání HbbTV v českých domácnostech jsou proto pro nás důležitá, a jelikož výsledky se dlouhou dobu rozcházely, rozhodli jsme se navrhnout novou metodiku a realizovat výzkum ve spolupráci s odborníky z Českých radiokomunikací a společnosti Hybrid,“ říká Daniel Grunt, ředitel nových médií FTV Prima.
AXN poutá na nový krimiseriál Absentia, v češtině Nezvěstná. Podívejte se na trailer
Stanice AXN uvede 11. října premiéru seriálu Nezvěstná. V hlavních rolích se objeví Stana Katic, známá ze seriálu Castle na zabití, anebo Ralph Ineson, který si zahrál v seriálu Hra o trůny.
....Diváci přes HbbTV nejvíce sledují vlastní pořady Primy
Nejsledovanější pořady na HbbTV jsou aktuálně vlajkové seriály Primy Kapitán Exner, Ohnivý Kuře a Modrý kód, u těchto pořadů tvoří sledování přes HbbTV až čtvrtinu z celkového počtu přehrání videí. Naopak akviziční pořady a dětský obsah mají vyšší podíl zhlédnutých videí v HbbTV než na portálu iPrima.cz.
Zájem roste nejen o sledování pořadů v HbbTV, ale také o realizaci reklamních kampaní. Podle Petra Hatlapatky, vedoucího online prodeje obchodního zastupitelství Media Club, běželo v prvních osmi měsících tohoto roku na kanálech Primy přes 90 kampaní, zatímco v celém roce 2016 jich bylo 41. HbbTV se tak v letošním roce zařadila mezi standardní nástroje marketingové komunikace u mnoha klientů.
Úspěšnost reklamních formátů i přes vyšší četnost kampaní neklesá, a stále se tak drží výrazně výš než je obvyklé u internetových kampaní. Průměrné CTR u Switch-In formátu je 1,5 %, u formátu Button Menu 2,3 % a Videospot 2,1 %.
Více než polovina majitelů přijímačů podporujících HbbTV jsou muži (konkrétně 52 %). Obecně převládá věková skupina 25–54 let, která tvoří 58 procent.