Jak funguje elektronické měření sledovanosti v ČR

Elektronické měření sledovanosti na českém trhu funguje prostřednictvím Asociace televizních organizací ATO, která je zadavatelem celého výzkumu. Členy asociace jsou všechny relevantní televizní stanice působící na českém trhu. Větší televizní skupiny mají své zastoupení v asociaci přímo – například Česká televize, Nova, Prima nebo TV Barrandov. Menší televize jsou zastoupeny prostřednictvím svých obchodních zastupitelských společností.

Ilustrační foto Shutterstock.com

Ilustrační foto Shutterstock.com

Ve výsledku má celý trh k dispozici jednotná data o sledovanosti, která nejsou zkreslená zájmy jednotlivých členů. Samotná Asociace televizních organizací je ale pouze zadavatelem elektronického výzkumu, přímo jej nerealizuje. Samotnou technickou realizaci průzkumu zajišťuje průzkumní agentura, kterou vybírají členové asociace v tendru.

Prvním realizátorem elektronického výzkumu byla v letech 1997-2002 společnost TNS. Poté převzala technickou realizaci průzkumu společnost Mediaresearch. Ta následně několikrát obhájila kvalitu řešení výzkumu i technologie v pravidelně vypisovaných výběrových řízeních a pokračuje v realizaci průzkumu i po roce 2016 již pod názvem Nielsen Admosphere.

Měření televizní sledovanosti – peoplemetry

Sledovanost je měřítkem úspěšnosti televizních stanic a určuje pozici jednotlivých televizních skupin na trhu. Reklama se prodává přímo podle zásahu jednotlivých kampaní a podle toho, kolik diváků reálně shlédlo jednotlivé reklamní spoty.

....
Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .