Českému T-mobile se povedl zajímavý kousek. Kvůli protestům polské velvyslankyně stáhl kontroverzní vtipnou reklamu na výměnu mobilů, která zobrazuje Poláky jako pochybné překupníky. Výsledkem je, že se o této kampani mluví daleko víc.
Reklama neměla nikoho znevažovat
Reklama je podle operátora eticky i zákonně v pořádku, přesto ji po stížnostech velvyslanectví Polska smazal z webu a stahuje z televize. Mluvčí operátora Martina Kemrová k situaci uvedla, že reklama byla myšlena v nadsázce a neměla nikoho znevažovat.
Na reklamní spot si otevřeně stěžovala polská velvyslankyně Gražyna Bernatowiczová. „Televizní reklama T-Mobile byla pro mě nepříjemným překvapením. Důrazně protestuji proti takovýmto spojením, která zjednodušujícím a skandalizujícím způsobem prezentují Poláky,“ uvedla polská velvyslankyně v dopise českému vedení T-Mobile.
Podívejte se na „zakázanou reklamu“ mobilního operátora T-mobile
Kontroverzní reklamní spot mobilního operátora T-mobile s „polským obchodníkem“ i nadále žije svým životem na sociálních sítích a především na videoserveru YouTube. Jiná reakce na oficiální stažení spotu se zřejmě ani nedala čekat.
Spot byl stažen z oficiálních komunikačních kanálů, ale je k vidění na YouTube
T-Mobile následně potvrdil, že reklamu stáhne z televize i ze své online komunikace. Jak to už v podobných případech bývá, samotný spot si následně začal žít svým vlastním životem. Komunikační spot dostal díky tomuto sporu výrazně větší publicistu, než měl doposud.
Reklamní spot vytvořila agentura Saatchi & Saatchi. V hlavní roli je herec Ivan Trojan v roli učitele, který se svou třídou zavítá do zasněženého lesa na české hranici. Když se mu rozbije mobil, za smrček maskovaný polsky mluvící muž s knírem mu začne nabízet hromadu pochybně vyhlížejících věcí, až mu nakonec vymění mobil za jiný. Vyměněný telefon není funkční, nicméně polský mluvící muž je pryč. Závěrečným poselstvím kampaně je to, aby si klienti přišli vyměnit svůj starý mobil za nový raději do T-Mobilu.
Reklamní spot je i nadále k dispozici na videoserveru YouTube a je zde předpoklad, že komunita českých uživatelů jej zachová.