Nová celoplošná televize JOJ Family zahájila své vysílání v multiplexu 4 a u vybraných operátorů. Ke startu došlo přibližně se šestiminutovým zpožděním. Po úvodním předělu následoval hned první pořad Soudní síň.
Zahájení vysílání se obešlo bez dlouhých upoutávek
První pořad JOJ Family byl produkován přímo pro české publikum. Jde o lokalizovanou adaptaci formátu Súdna sieň s českým obsazením. JOJ Family už v předchozích dnech vysílala upoutávky. Dnes ale v rámci zahájení vysílání poutala pouze na jeden vlastní pořad Nákupní maniačky. Další upoutávky budou zřejmě následovat až po skončení prvního pořadu.
Program JOJ Family se od prvního dne objevil v satelitní platformě Skylink, kde se česká verze hlavního kanálu TV Joj zařadila do základní programové nabídky DIGITAL. Tu můžete přijímat se zaplaceným servisním poplatkem. Na satelitu je program dostupný ve vysokém rozlišení. Standardní verzi mohou diváci naladit v rámci multiplexu 4 na běžnou anténu.
JOJ Family spustila testovací vysílání. Jak ji naladíte?
Televize JOJ Family určena pro český trh spustila ve čtvrtek 1. září zkušební vysílání v multiplexu 4 společnosti Digital Broadcasting. Naladíte ji na běžnou anténu společně s tematickými programy Novy a dalšími stanicemi.
....První pořady bez reklam, ale se zpožděním
První odvysílané pořady se obešly úplně bez reklam. JOJ-ka dokonce nezařadila mezi Soudní síní a seriálem První oddělení, případně kvízem Uhádni můj věk ani upoutávkový blok. Kvůli několikaminutovému zpoždění začátku vysílání (program měl začít v 16:00, nakonec odstartoval v 16:06) se přiměřeně posunul i začátek jednotlivých pořadů.
S reklamami ve vysílání se do budoucna počítá. JOJ Family bude na reklamním trhu zastupovat agentura Atmedia. Díky tomu se JOJ dostává i do českého peoplemetrového průzkumu.
Program JOJ Family můžete naladit všude, kde už jsou k dispozici na běžnou anténu kanály FANDA, Telka, SMÍCHOV nebo Prima Comedy Central. Pokud se vám program v nabídce nezobrazil, doporučujeme přeladit přijímač.
Gentlemanská dohoda už neplatí. České a slovenské televize si hodlají konkurovat programem i reklamou
Před sedmi lety ohlásili zástupci českých a slovenských televizí neformální dohodu o nekonkurenci. Nyní ale televizní manažeři hledají možnosti dalších příjmů a pouští se do expanze. Sousední trh může být zdánlivě lehkou kořistí.
....Web JOJ Family běží pod doménou Blesk.cz
Zajímavé je umístění oficiálního webu JOJ Family. Doména jojfamily.cz totiž běží jako subdoména v rámci webu blesk.cz. Návštěvník stránek nové televize je tak přesměrován na weby skupiny Czech News Center, která je přímo uvedena jako provozovatel webu televize JOJ Family. Toto spojení je pochopitelné, jelikož televizní skupina JOJ patří do portfolia jednoho ze spoluvlastníků vydavatelské skupiny Czech News Center.
Další zajímavostí je práce s logem v rámci vysílání. Logo JOJ Family se standardně objevuje v obraze, nicméně slovo „family“ jednou za několik minut pravidelně mizí a na obrazovce zůstává pouze spirála charakteristická pro hlavní program TV Joj. Není tedy vyloučeno, že v budoucnu se ve vysílání bude zobrazovat pouze ona spirála. Tento způsob identifikace ale není na českém trhu obvyklý.