Na webu RadioTV.cz vám nyní přinášíme exkluzivní rozhovor s producenty seriálu Unikitty, který má premiéru v České republice na dětském programu Cartoon Network. Producenti ED SKUDDER a LYNN WANG jsou členy produkčního týmu od prvotních příprav seriálu.
Jak dlouho trvá produkce jednotlivé epizody od prvotního nápadu až po uvedení na obrazovku? Je náročné přesvědčit dnešní „YouTube generaci“ diváků ke sledování klasické televize? Odpovědi na tyto a další otázky přináší dnešní rozhovor webu RadioTV.
Film Lego Příběh byl uveden do kin na začátku roku 2014, Unikitty se tehdy stala oblíbenou postavičkou. Trvalo ale několik let, než se Unikitty dostalo vlastního seriálu. Mohli byste nám říct, co se během tohoto mezidobí dělo a proč trvalo téměř tři roky, než byl seriál Unikitty uveden?
ED SKUDDER: S Lynn jsme se k projektu připojili zhruba před dvěma a půl až třemi lety. Tehdy jsme se v rámci studia Warner Brothers podíleli na prvních testech seriálu, spolupracoval s námi i Aaron Horvat, náš supervizor a producent. Aaron byl součástí týmu, který produkoval například televizní seriál Teen Titans Go! a pomáhal nám rozvinout celkový koncept seriálu, stejně jako atmosféru prvních dílů. Lynn a já jsme vytvořili hromadu storyboardů a dotvářeli jsme prostředí uvnitř seriálu, přidávali jsme další postavy k hlavní kočičce a ladili jsme celé směrování seriálu. Po zábavném a tvůrčím procesu jsme se vrhli na produkci a ve skutečnosti jsme stále součástí produkce jako takové.
LYNN WANG: Myslím, že proces animace jako takové trvá opravdu dlouho. Každá epizoda vyžaduje určitý čas, aby se dotáhla do úspěšného konce, možná proto to trvalo tak dlouho (smích).
Jak dlouho to trvalo od počátečního nápadu až k první epizodě?
LYNN: Od okamžiku kdy jsme od Warner Brothers dostali zelenou pro vytvoření seriálu, až do kompletní produkce první epizody, to trvalo zhruba rok.
V dnešním televizním světě je náročnější přilákat diváky ke klasické televizi ve srovnání s YouTube nebo jinými internetovými kanály. Chtěli jste vytvořit klasický televizní seriál pro děti nebo bylo cílem, aby se jednotlivé epizody staly virální?
ED: Samozřejmě doufáme, že se seriál bude líbit. Myslím, že Unikitty má mnoho vlastností, které diváky zaujmou a ztotožní se s nimi. Navíc jednotlivé díly obsahují chytlavé písničky a scénky, které jsou samy o sobě velmi vtipné.
LYNN: V minulosti jsem pracovala v dětském online zábavním průmyslu, takže znám velmi dobře styl humoru krátkých vtipů, které se stávají virálními. V našem případě zatím doufáme, že mají tento potenciál a že se do seriálu podařilo dostat tento typ humoru.
Podíval jsem se na několik scének a působily na mě dobrým dojmem. Všiml jsem si ale, že v poslední době jsou častým trendem spíše kratší formáty, než jako tomu bývalo kdysi. Mohli byste mi z vašeho kreativního pohledu vysvětlit, jaké jsou výhody a nevýhody kratších jedenáctiminutových dílů ve srovnání s epizodami o běžné délce 22 minut?
LYNN: Myslím, že jedna charakteristika našeho formátu je, že jsme se zaměřili především na komediální povahu seriálu a sázíme tam jeden rychlý a úderný vtip za druhým. Naopak u delších formátů o délce třeba 22 minut je skvělé to, že můžete příběh více vystavět, jednotlivé postavy více obohatit a dát jim tak více prostoru než u jedenáctiminutových dílů.
ED: Vzhledem k tomu, že Unikitty bude mít celkem 80 epizod, tak si můžeme i v těchto jedenáctiminutových dílech seriálu pohrát s dalšími příběhy a postavami, stejně jako s prostředím jednotlivých dílů. Publiku naopak můžeme ukázat mnohem víc ze seriálového prostředí Unikingdom.
Premiéra seriálu Unikitty v češtině od 17:40 na Cartoon Network
Dětský program Cartoon Network v těchto dnech na evropském trhu uvádí premiéru nového seriálu Unikitty. V hlavní roli je kočička Unikitty, která se stala populární u dětí už před několika lety díky filmu Lego Příbeh. Tvůrci se následně rozhodli věnovat jí samostatný seriál. Premiéra na americkém trhu proběhla v říjnu 2017. Od března 2018 se seriál dostal za hranice USA a nyní jej mohou poprvé vidět i diváci v České republice.
Jak dlouho už produkce jako taková běží? Kolik epizod je již hotových?
ED: Doposud je to asi rok a půl, co trvá produkce.
LYNN: Jsem součástí produkčního týmu zhruba dva a půl roku, takže si myslím, že kompletní produkce probíhá přibližně ten rok a půl. Teď jsme v polovině, takže jsme aktuálně na 30 nebo 40 hotových epizodách.
Kolik epizod je momentálně ve výrobě? Je 80 epizod finální počet?
ED: Ano, 80 dílů je konečné číslo (pro první sérii – pozn. red.).
Plánuje se i druhá řada seriálu?
ED: Držíme si palce, zatím jsme ale o tom se studiem Warner Brothers nemluvili. Ale oba si myslíme, že je ještě mnoho příběhů, které může Unikitty povyprávět, takže doufáme, že se dočká i druhé řady.
Jak dlouho trvá, než vznikne jeden díl? Myslím tím od prvního nápadu až po kompletní produkci? Kolik lidí se podílí na výrobě jednoho dílu?
LYNN: Od samotného začátku do úplného konce, tedy od počáteční myšlenky až po napsání celého dílu, včetně dalšího zpracování, než se vše dostane do Cartoon Network to zabere… no…
ED: To nějaký ten čas trvá… (smích)
LYNN: Jo, trvá to nějakou dobu. (smích)
ED: Od začátku do konce nám to zabere několik měsíců. Náš tým se skládá ze zhruba 40 velmi pracovitých lidí. Spolupracujeme ale také s animačním studiem Smittle na Filipínách, které pro nás odvádí perfektní práci. Takže se dá říct, že jde o celkem velký tým složený z lidí z celého světa.
Vytváříte několik epizod najednou, je to tak? Zmínil jste se, že jste nyní zhruba v polovině s asi 40 epizodami. V rámci jedné řady to zabere pár měsíců, takže bych řekl, že proces je opravdu rychlý.
LYNN: Ano, produkční tempo je poměrně rychlé.
ED: Pracuje se na mnoha epizodách najednou.
LYNN: V našem týmu máme čtyři režiséry a každý z nich pracuje na zhruba třech dílech najednou, takže všichni dělají na všem v různých fázích jednotlivých dílů.
Televizní pořady se obecně potýkají s poklesem zájmu ze strany diváků. Co podle vašeho názoru dělá televizi atraktivní pro mladé diváky? Jsou to krátké příběhy, jako jsou ty vaše, nebo pouze nutnost přicházet s neustále novými nápady tak, aby si klasické televize udržely zájem dětí?
ED: Oba se domníváme, že obsah je klíčový, takže pokud máme kvalitní pořad a zajímavé postavy – něco, co stojí za to sledovat, diváci budou takový pořad vyhledávat, ať se objeví kdekoliv. Velmi si proto vážíme spolupráce s Cartoon Network, což je úžasný kanál s velkým množstvím skvělých pořadů a zajímavým obsahem, a jsme hrdí na to, že se Unikitty zařadí po bok tak úžasných a fenomenálních seriálů, jako byli třeba Johnny Bravo, PowerPuff Girls, Ben10, Gumballův úžasný svět, které navíc i rádi sledujeme.
LYNN: Vyzdvihla bych ještě spolupráci se studiem Warner Brothers, které má v animaci dlouholetou tradici. Máme od nich skvělou podporu a vynikající studiové zázemí.
Očekávali jste až takovýto úspěch? Zjistil jsem si totiž, že některé vaše epizody v USA sledovalo přes milion diváků, což je na dětský pořad v silném konkurenčním prostředí amerického trhu skvělé číslo. Jaký má podle vás pořad potenciál do budoucnosti a jak jste spokojeni s jeho dosavadním vývojem?
ED: Ano, jsme opravdu nadšeni z toho, jaké ohlasy ve světě jednotlivé díly vzbudily. Vše se aktuálně vyvíjí dobře a je radost vidět, že vše funguje. Stejně tak by bylo báječné, kdyby se divácká základna i nadále rozšiřovala a jednotlivé díly podněcovaly k online diskusím o jednotlivých postavách a podobně. Stále se objevují noví fanoušci, což je také skvělá známka pro seriál. Jsme opravdu rádi, že naše velké pracovní nasazení se vyplácí a lidé mají z pořadu radost. Těšíme se na to, že budeme moct světu ukázat i více o Unikitty a doufáme, že se nové díly budou publiku líbit.
Děkujeme za rozhovor.